בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העתקת הבסיסים לפריפריה יוצאת לדרך

משרד הביטחון יפרסם עשרות מכרזי תכנון בהיקף של רבע מיליארד שקל, להעתקת בסיסים מהמרכז לצפון ודרום הארץ. בצה"ל מקווים שהעברת הבסיסים תחסוך עלויות ותקדם את הפריפריה

  • ג' ניסן תשע"ו - 13:48 11/04/2016
גודל: א א א
עוברים דירה, לשכת מפקד הבסיס בתל השומר (Netaneledri)
עוברים דירה, לשכת מפקד הבסיס בתל השומר (Netaneledri)

בתום חודשים של הכנות, אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון (אהו"ב) יקיים מחרתיים (13.4) כנס מיוחד לעשרות משרדי המתכננים הגדולים בארץ, ויכריז על תחילת יישום תכנית שוה"ם - שיווק והעתקת מחנות צה"ל.

התכנית החדשה כוללת כ-50 פרויקטים לפינוי והעתקה של 13 מחנות ממרכז הארץ, בהיקפים של עשרות מיליונים עד מיליארדי שקלים.

המהלך בשלמותו יכלול את פינויים המלא של עשרה מחנות צבאיים באזורי המרכז ופינוי חלקי של שלושה מחנות נוספים, במקביל הקמתם של שלושה מחנות חדשים בנגב ופרויקטים חדשים ב- 19 מחנות קיימים,

בסה"כ יפנה משרד הביטחון כ-8,000 דונמים, יהרוס כ-1.5 מיליון מ"ר בנוי ועוד מיליוני מ"ר של שטחי פיתוח ותשתיות. המחנות שיתפנו הם: צריפין, סירקין, תל השומר, גלילות, שדה דב, גבעתיים, קסטינה, דלק אשדוד, מש"א בית דגן, טירה 148, גנים (שלישות ראשית רמת- גן), כלא 6 בעתלית ומחנה נוסף במרכז הארץ.

תרשים הבסיסים שיועתקו מהשפלה לפריפריה (דוברות משרד הביטחון)

במשרד הביטחון מציינים כי לאחר בניית הבסיסים החדשים ופינוי המבנים הישנים, הקרקעות עליהן בנויים הבסיסים כיום יוצעו לשיווק "כך שבסופו של יום סך התמורות שאמורות להתקבל תעלנה בצורה משמעותית על סך עלויות הפרויקט"

| פינוי שטחים בשפלה וקידום הפריפריה

מטרתה של התכנית להעברת המבנים היא פינוי השטחים בשפלה מצד אחד, ופיתוח של הפריפריה מצד שני. ההערכה היא שהעברת הבסיסים לצפון ולדרום תביא אל האזור אנשי קבע רבים, מה שיגרום לעלייה ניכרת באוכלוסיה היהודית באזורים אלו.

על פי התכנונים. בשטחים בהם בנויים הבסיסים כיום יוקמו כשישים אלף יחידות דיור, ומאת קילו-מטרים רבועים של אזורי תעסוקה ומסחר.

| בסיסים חכמים

בנוסף הבסיסים החדשים שיוקמו מתוכננים בצורה יעילה יותר, המחנות החדשים יוקמו על כ'בסיסים חכמים'- שייצרו את האנרגיה שהם צורכים, ועל ידי כך יביאו לחיסכון משמעותי בעלויות הקיום. בבסיסים החדשים תוקמנה מערכות עצמאיות ליצור אנרגיה, יבנו מבנים מאופסי אנרגיה ועוד.

במשרד הביטחון מסבירים, כי חזון ה'בסיסים החכמים' מתבסס על רעיון הערים החכמות שתופס תאוצה בעולם, ומבוסס על חיסכון באנרגיה, מים, קרקע ומשאבי טבע אחרים. עיר חכמה שואפת לניצול אופטימאלי ובר- קיימא של כלל המשאבים, תוך שמירת איזון הולם בין עלויות חברתיות, סביבתיות וכלכליות.

בעיר החכמה נעשה שימוש מרבי בטכנולוגיות מידע ותקשורת לשיפור התפקוד, הניהול והפיקוח על מגוון מערכות ושירותים. כעת נבחנים רעיונות שונים לחיסכון ויעול בבסיסים החדשים, בין היתר, נבחנות האפשרויות של בנייה ירוקה, תחנת כוח אוטונומיות ליצור חשמל מגז טבעי, חוות סולאריות, מערכות למחזור מים אפורים, ניהול ממוחשב של כיתות וחדרי דיונים ואף שירות תל אופן בתוך הבסיס, שיאפשר ניצול נכון של זמן החיילים.

במשרד הביטחון אומרים כי, "מדובר במהלך היסטורי המשנה את פניה של המדינה מהלך שיצעיד את צה"ל קדימה, ויביא להתייעלות וחיסכון בעלויות הקיום של יחידות הצבא, לצד תנופה אדירה לפריפריה, למשק הישראלי ולמדינת ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד