בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הרצוג צריך להשעות את עצמו"

גוברים הקולות ב'מחנה הציוני' כי יו"ר המפלגה צריך לעזוב את תפקידו בשל החקירה נגדו

  • ד' ניסן תשע"ו - 14:16 12/04/2016
גודל: א א א
בוז'י הרצוג (דוברות הכנסת)
בוז'י הרצוג (דוברות הכנסת)

בעקבות בדיקות של המשטרה בעניינו של יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, נשמעות במפלגת המחנה הציוני טענות על כך שהרצוג צריך להשעות עצמו מתפקידו עד לסיום החקירה.

חבר הכנסת הרצוג נחשד כי עבר על חוק מימון מפלגות בעת שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה מול שלי יחימוביץ' לפני שלוש שנים. כרגע לא מתנהלת חקירה פלילית כנגד הרצוג ומדובר ב'בדיקה משטרתית', המתנהלת ביחידת 'להב 443' וברשות המיסים.

לפני יומיים פנתה המשטרה ליועץ המשפטי בבקשה לחקור באזהרה את חבר הכנסת הרצוג, כך על פי פרסום בערוץ 2. בעקבות פניית המשטרה קרא חבר ההכנסת אייל בן ראובן לחבר הכנסת הרצוג צריך להשעות את עצמו עד לתום החקירה.

בראיון לרדיו גלי ישראל, טען בן ראובן, כי "ברמה הערכית הנקייה אני חושב שיש מקום לשקול גם אפשרות, אולי לא של פרישה, אלא של השעיה בצורה כזו או אחרת. נושא ניקיון הכפיים של קברניטי העם בעיני זה אחד מהנושאים היותר חשובים בממשל הישראלי".

יש לציין כי במקביל לקריאה להשעיה, בן ראובן הצהיר כי יש לו אמון בהרצוג וטען כי הוא "הדבר הכי רחוק שאפשר מפושע".

יש לציין כי גם לפני חמש עשרה שנה נחשד הרצוג כי עבר על חוק מימון מפלגות לטובת מפלגת העבודה שרצה אז תחת מפלגת ישראל אחת בראשות אהוד ברק. אז שתק הרצוג בחקירות והמשטרה המליצה להגיש כנגדו כתב אישום. היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין קבע כי אין בתיק מספיק ראיות לכדי הגשת כתב אישום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד