בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"האם היו משדרים תחקיר כזה על רבין?!"

סערה בעקבות שידור תכנית 'עובדה' נגד גנדי הי"ד, 15 שנה אחרי הרצחו

  • ו' ניסן תשע"ו - 17:24 14/04/2016
גודל: א א א
רחבעם זאבי הי'ד
רחבעם זאבי הי'ד

הערב (ה') ישודר בתכנית 'עובדה' בערוץ 2 תחקיר שנעשה על ידי העיתונאי עמרי אסנהיים בנוגע לאלוף במילואים רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד שנרצח בפיגוע ירי במלון הייאט בירושלים לפני כ-15 שנה.

מערכת 'עובדה' תציג בתכנית עדויות נגד גנדי על מעשים בעייתיים שנעשו על ידו, כביכול, לפני עשרות שנים בתחומים שונים: קשרים על משפחות פשע, פגיעה בנשים ועוד.

משפחת זאבי מנהלת בשבוע האחרון מערכה ציבורית ומשפטית נגד שידור התכנית. העובדה כי מדובר בתחקיר נגד אדם שאינו בן החיים ואין לו כל אפשרות להגיב לדברים ולהציג את עמדתו ביחס לעדויות שמוצגות בו, מהווה בעיניהם "רדידות עיתונאית" ועבודה לא הוגנת.

בתחילה, פנו בני המשפחה לבית המשפט בבקשה שיאסור את שידור התכנית, אך בית המשפט קבע כי אין הצדק לאסור את השידור. מאז מנהלת המשפחה מערכה ציבורית, בה הם זוכים לתמיכה רחבה מאוד בציבור הרחב שרואה בצורה פסולה את שידור הכתבה על גנדי המנוח.

לטענת המשפחה, מערכת 'עובדה' סרבה להעלות לשידור את בתו של גנדי שתוכל להגיב בשידור לאחר שידור התכנית. משכך, שגרה המשפחה תגובה ארוכה למערכת 'עובדה', בה נטען בין היתר כי "פרסום חד צדדי של טענות נשים על אירועים, שלטענתן בלבד, קרו לפני כ – 50 שנה, בזמן שרחבעם זאבי נמצא בקברו כבר 15 שנה, ואינו יכול להפריך את הדברים – הוא מעשה מחפיר, לא מוסרי, לא אתי וצהוב. איך יכולה גוויה להתגונן בפני האשמות זדון כאלו? איך יכולה מערכת עובדה לרדת כל כך נמוך ולהתיימר "לדעת", כביכול, מה היה לפני עשרות שנים, כאשר גנדי ז"ל אינו יכול לצאת מקברו ולהתגונן. הגעתם לתחתית של תקשורת ירודה".

מנגד, טענה אילנה דיין, מגישת התכנית, כי העובדה שמדינת ישראל מתקצבת מערך הנצחה לגנדי מהווה סיבה חשובה לחשוף "צדדים נוספים" באישיותו, מלבד דמות המופת של הלוחם הגיבור שלה הוא זוכה בתודעה הציבורית.

ערוץ 20 הצטרף גם הוא למאבק הציבורי במערכת 'עובדה'. בעמוד הפייסבוק של הערוץ נכתב אתמול: "הוא שירת בהגנה, בפלמ״ח ובצה״ל. לחם במלחמת העצמאות, במבצע קדש, במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים. שירת כמג״ד בגולני, אלוף פיקוד המרכז וראש אגף מודיעין. קיבל את צל״ש הרמטכ״ל. היה ממתכנני ההשתלטות על מטוס סבנה. שימש כשר התיירות. היה המתנגד החריף ביותר להסכמי אוסלו. הקדיש את מיטב זמנו למאבק לאיתור שבויים ונעדרים. חוליית טרור של החזית העממית רצחה אותו. ואז באה אילנה דיין. מבזה את כבוד הנרצח ומכפישה את זכרו של אחד מגדולי גיבוריה של ישראל, לטובת רייטינג. בושה. האם היא היתה מעזה לבזות את זכר הנרצח ולשדר תחקיר כזה במידה והיה מדובר ביצחק רבין?! כמובן שלא".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד