בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נחתם הסכם בין 'ישראל ביתנו' ל'ליכוד'

הלילה הושגו הבנות בנושא "פנסיית העולים" שאפשרו את חתימת המשא והמתן

  • י"ז אייר תשע"ו - 09:27 25/05/2016
גודל: א א א
אביגדור ליברמן (הלל מאיר TPS)
אביגדור ליברמן (הלל מאיר TPS)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן חתמו הבוקר (ד') על הסכם לכניסתה של 'ישראל ביתנו' לממשלה.

נתניהו אמר לאחר החתימה כי"מאז הקמת הממשלה לפני כשנה הדגשתי פעם אחר פעם שבכוונתי להרחיב אותה. ישראל זקוקה ליציבות שלטונית כדי להתמודד עם האתגרים שבפנינו".

נתניהו שב וקרא ל'מחנה הציוני' להצטרף לממשלה:לפני יומיים, פה בכנסת, אמר יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג שיש הזדמנויות חדשות באזור שיכולות לסייע לקידום השלום. אני מסכים. על כן אני קורא שוב ליצחק הרצוג ולחבריו להצטרף אלינו לממשלה רחבה, ממשלת אחדות אמיתית, ממשלה שתחזק את הלכידות בעם, ממשלה שתחזק את היכולת שלנו למצות את הסיכויים לשלום".

בתחילת השבוע הבא צפוי ליברמן להכנס באופן רשמי לתפקיד שר הביטחון.

הלילה הושגו הבנות אחרונות שאפשרו את חתימת ההסכם הבוקר. בפגישה משולשת בה נטלו חלק נתניהו, ליברמן ושר האוצר משה כחלון, הובטח לליברמן כי 1.4 מליארד שקלים יועברו בארבע השנים הקרובות לטובת הרפורמה אותה הוא דרש במערך הפנסיה, במסגרת מה שכונה "הפנסיה לעולים". הרפורמה נועדה לפתור בעיה בה נתקלו עולים רבים, שלא צברו שנים רבות בעבודתם עד לגיל הפרישה, דבר שגרם לכך שגובה הפנסיה שלהם נמוך למדי. שר האוצר כחלון התנגד למהלך וטען כי אין לחולל רפורמות עבור סקטור מסוים. אמנם, במשך הימים מאז ההצהרה על כניסת 'ישראל ביתנו' לממשלה התקדמו העניינים ובשעות הקרובות ייחתם הסכם סופי.

החתימה על ההסכם הבוקר היא אינה היישורת האחרונה שניצבת בדרך לכניסת ליברמן ומפלגתו לממשלה. כזכור, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט דרש מראש הממשלה לחולל שינויים באופן הפעולה של הקבינט המדיני-בטחוני כך ששרי הקבינט יהיו מעודכנים באופן ישיר ושוטף בנוגע לנושאים הנידונים. הדרישה באה על רקע הכשלים שהתגלו בנוגע לתפקוד הקבינט במבצע 'צוק איתן' ואף קודם לכן במלחמת לבנון השנייה. בנט הציב את דרישתו כתנאי להצבעה של 'הבית היהודי' בעד כניסת 'ישראל ביתנו' לממשלה. כרגע קשה לדעת האם דרישותיו של בנט ייענו והאם מדובר אכן באיום ממשי שעלול לשבש את המהלך של הרחבת הממשלה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד