בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רפואת הנפש ב'מרבה דעת'

נחנך בניין מפואר המרכז הרפואי החרדי הראשון לבריאות הנפש בבני ברק. השר ליצמן: "תיקון גדול עד מאוד"

  • יח"צ
  • כ"ד אייר תשע"ו - 08:45 01/06/2016
גודל: א א א
הבניין החדש של המרכז הרפואי לבריאות הנפש (מעייני הישועה)
הבניין החדש של המרכז הרפואי לבריאות הנפש (מעייני הישועה)

המרכז הרפואי הראשון בעולם לבריאות הנפש שנבנה והותאם במיוחד לצרכי הקהילה הדתית והחרדית, נחנך אמש (ג') בבני ברק, על ידי המרכז הרפואי מעייני הישועה.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש נקרא בשם 'מרבה דעת'. המרכז הינו קומפלקס ענק ומפואר במיוחד, ובו קומות נפרדות לאשפוז גברים, נשים וילדים. בית הרפואה, שעלותו קרוב ל-100 מיליון ₪, בנוי על שטח של 12,500 מטר מרובע ובגובה 8 קומות, הכוללות קומות אשפוז, קומת מרפאות, קומת טיפול יום, לובי, אגף מיון וקומת ביניים. בתחתית הבניין, שתי קומות מרתף.

קרית המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני ברק

באירוע ההשקה השתתפו מאוד מוזמנים, בהם רבנים, אישי ציבור, עסקנים ועוד. נשיא ומייסד המרכז הרפואי מעיני הישועה הד"ר הרב משה רוטשילד סיפר על ייסוד בית הרפואה לפני כ-25 שנים והוסיף כי "כמי שעוסק ברפואה כ-60 שנה אני יכול לקבוע כי המהפכה הגדולה ביותר בעולם הרפואה הוא בתחום הפסיכיאטריה", אמר ד"ר רוטשילד. "אם בעבר היו שומעים על חולי הנפש רק בעת פטירתם, הרי שכיום ניתן לטפל בכ-90% מהבעיות ולהחזיר אנשים לקהילה ולמשפחתם באופן בו ניתן לתפקד כבני אדם".

שר הבריאות יעקב ליצמן שהשתתף אף הוא באירוע, ציין כי "מדובר בתיקון גדול עד מאוד, באשר היו מצבים שבהם הרבנים לא התירו לחולים להתאשפז בשל בעיות שונות בנושאי רפואה והלכה ובהם בעיות צניעות קשות".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד