בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחתה ההצבעה על אי הפללת צורכי סמים

ההצבעה שאמורה הייתה להתקיים היום (ראשון) נדחתה עקב התנגדותן של השר לביטחון פנים גלעד ארדן. ראש הממשלה ושרת המשפטים דווקא הביעו תמיכה בחוק

  • כ"ח אייר תשע"ו - 17:16 05/06/2016
גודל: א א א
וועדה בכנסת. ארכיון (דוברות הכנסת) צילום: דוברות הכנסת
וועדה בכנסת. ארכיון (דוברות הכנסת) צילום: דוברות הכנסת

ההצבעה על החוק לאי הפללת צרכני בנאביס שאמורה הייתה להיערך היום (ראשון) בועדת השרים נדחתה לשבוע הבא. מדובר בהצעת חוק של חברת הכנסת שרן הסכל (ליכוד) לפיה ישונה החוק וצרכני בנאביס לא יחשבו כעוברי עבירה פלילית.

במקום הרישום הפלילי מוצע להטיל על המשתמשים קנס של 300 שקלים במקרה שיתפסו מעשנים וקנס של 1,500 ש"חל במידה והעישון יתבצע באזור המוגדר בחוק כאזור ציבורי.

בהצעה ניטען כי צורכי הקנאביס הינם "אנשים נורמטיבים, שלא מבצעים עבירות נוספות אגב השימוש בסם ולכן לא צריכים להיתפס בעיני החוק כעבריינים". כמו כן מוזכר בהצעת החוק דוח שהוגש לאו"ם בו הומלץ "להפסיק את הקרימינליזציה של העושים שימוש בקנביס לצריכה עצמית בלבד".

יש לציין כי הצעת החוק החדשה "משאירה את הקנביס כסם אסור בפקודת הסמים המסוכנים וקובעת קנס למי שיצרוך אותו במקומות ציבוריים או למי שהחזית את הסם בכמות העולה על הכמות לשימוש עצמי אף שלא נועדה למסחר".

יצויין כי להצעת החוק החדשה התקבלה כבר תמיכתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת המשפטים איילת שקד, כך על פי האתר. מגישת ההצעה טוענת כי החוק החדש יחסוך את המשאבים המושקעים באיתור צורכי הסם וניתן יהיה להפנות את המשאבים לטיפול במכורים קשים. כמו כן ניטען כי החוק יגרום לצמצום של תיקים בבתי המשפט.

כאמור ההצבעה על החוק בוועדת השרים נדחתה לשבוע הבא, זאת בעקבות התנגדותו העיקשת של השר לביטחון פנים גלעד ארדן. חברת הכנסת הסכל צייצה בטוויטר שלה: "דחיתי את ההצבעה על חוק אי ההפללה לצרכני קנאביס בשבוע, בכדי להגיע להבנות עם חברי לסיעה, השר לבטחון פנים גלעד ארדן".

בעקבות התנגדותו של ארדן מתכננים שוחרי הקנאביס בישראל 'לשחד' את ארדן כלשונם. המתנגדים מתכננים להתכנס במוצאי חג השבועות, ערב ההצבעה בכנסת, מול ביתו של השר ארדן ולהביא לו פרחים "בבקשה שיסיר את התנגדותו לחוק החדש".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד