בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה פייסבוק יודעת עליכם?

מסתבר שכל פעולה שאתם עושים באמצעות הסמארטפון משרתת את פייסבוק • מגיע להם לייק?!

  • י"ז סיון תשע"ו - 13:04 23/06/2016
גודל: א א א

נושא חשיפת המידע האישי שלנו בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים אינו חדש, ובכל זאת מדהים להיווכח כל פעם מחדש עד היכן הדברים מגיעים. בתכנית 'חי בלילה' של 'קשת' שדרו אמש (ד') כתבה מרתקת על הנושא והממצאים שהוצגו ללא ספק מעוררים מחשבה לגבי השימוש ברשת החברתית.

יצא לכם שמודעת פרסום שבדיוק מתאימה לכם קפצה לכם באורח פלא ב'פיד'? מסתבר שלא מדובר בצירוף מקרים. נסיונות חוזרים של כתבי התוכנית הוכיחו שאפליקציית פייסבוק מזהה כל שיחה שלכם בטלפון וכל התכתבות בוואטסאפ. כך למשל, בחורה שדיברה בטלפון על כך שהיא מעוניינת לצאת לחופשה באילת זיהתה כעבור דקות ספורות כמה וכמה הצעות פרסום בפייסבוק על חופשות במחירים אטרקטיביים. במקרה אחר בחורה ששוחחה עם חברה על ספארי באפריקה זיהתה מייד הצעה לבילוי בספארי ברמת גן.

כמובן שגם את המיקום שלנו יודעת האפליקציה לזהות. אם תסתובבו באזור מסחרי מסויים יש סיכוי גדול שאם תיכנסו במקביל לפייסבוק תראו פרסומות לבתי עסק שממוקמים באזור הזה.

באופן דומה, משתמשי הרשת החברתית מופתעים לעתים קרובות לראות הצעות לחברות עם אנשים שאיתם שוחחו בטלפון או התכתבו לראשונה בחייהם. גם זה כמובן לא מקרי.

האופן בו נעשה השימוש במידע הזה הוא כמובן סוד שמור לאנשי פייסבוק, אך מסתבר שיש להם טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת להם לזהות את תוכן שיחות הטלפון שלנו ודברים נוספים.

כשמדובר על קניות בסופר או בילוי בספארי זה כנראה לא ממש נורא, אבל מה זה אומר על מידע אישי יותר של כל אחד מאיתנו שתוכנות שונות יכולות לזהות?

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד