בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יום גילה, יום דיצה וחדווה לכל בית ישראל"

כך כותב הרב קוק זצ"ל באגרת נדירה לאחר שחרורו ממאסר של אדמו"ר הריי"ץ זצ"ל מליובאוויטש

  • י"ג תמוז תשע"ו - 10:29 19/07/2016
גודל: א א א

ימי י"ב-י"ג בתמוז מצויינים על ידי חסידי חב"ד כ"ימי הגאולה" של הרבי השישי בשושלת חב"ד - רבי יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל. הרבי הריי"ץ נכלא על ידי השלטון הרוסי לאחר שהקים מערכת מחתרתית להפצת יהדות חרף האיסור שהטילו השלטונות הסובייטים, ובימים אלו בשנת תרפ"ז הוא שוחרר ממאסרו.

באגרת נדירה של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, רבה הראשי הראשון של ארץ ישראל, שפורסמה באתר 'חב"ד-אינפו', כותב הרב קוק דברי שבח מופלגים אודות מסירות הנפש של הרבי הריי"ץ להפצת יהדות ומכנה את יום י"ב בתמוז "יום גילה, יום דיצה לכל בית ישראל, לכל יראי ה' וחושבי שמו".

(צילום מסך)

"הנה הקים לנו ה' בדור הזה מלאך מושיע לאחינו אלה המיוגעים בצרת הגוף והנפש, הוא ניהו הרב הקדוש צדיק ונשגב כקש"ת מו"ה יוסף יצחק שניאורסון שליט"א, האדמו"ר מליובאוויץ', אשר במסירות נפש נפלאה החזיק את עמוד הדת והיהדות והאיר באור תורה ונר מצווה את מחשכי הארץ המאפליה ההיא, אמנם קמו עליו רשעי ארץ וממררוהו ורובו, ונתנוהו בבית הסוהר תחת קנאתו לשם ה' יתברך וקדושת תורתו, אבל בחסד ה' השומר רגלי חסידיו יצא לחירות ויחד עם זה הוקם במרחב רגלו בצאתו מארץ המחשכים ביום י"ב בתמוז שנת תרפ"ז העבר והיה היום הזה יום גילה, יום דיצה וחדווה לכל בית ישראל, לכל יראי ה' וחושבי שמו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד