בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סקר: 84% מהמועמדים לגיוס תומכים באזריה

סקר של 'מדד השלום' מעלה נתונים מעניינים על דעת הקהל במשפט החייל. רוב יהודי גדול מצדיק את הירי

  • ט' אלול תשע"ו - 15:52 12/09/2016
גודל: א א א
רוב העם בעד אזריה (הלל מאיר TPS)
רוב העם בעד אזריה (הלל מאיר TPS)

סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

סקר מדד השלום שנערך על ידי הפרופסוריםאפרים יער וחנן כהן לאחרונה מעלה נתונים מעניינים באשר לדעת העם בעניינו של החייל אלאור אזריה שמשפטו מתנהל בחודשים האחרונים בבית הדין הצבאי.

עם התקדמות דיוני המשפט הצבאי כנגד חייל חטיבת כפיר אשר ירה במחבל פצוע שביצע פיגוע דקירה בחברון, רוב גדול בציבור היהודי (65%) מצדיק את מעשהו של אזריה ותומך בטענתו כי ירה במחבל מתוך הגנה עצמית בגלל שחשש שהוא נושא חגורת נפץ, נאמר בנתונים העולים מהסקר.

25% בלבד תומכים בעמדת המערכת הצבאית כי אזריה חרג מנהלי הפתיחה באש וירה במחבל מתוך תחושת נקמה, והשאר (10%) לא ענו. התמיכה באזריה גורפת בקרב יהודים המשתייכים למחנה הימין (83%), גבוהה למדי גם במחנה המרכז (51%), וקיימת אפילו בקרב מיעוט במחנה השמאל (20%). התמיכה באזריה גבוהה במיוחד (84%) בקרב צעירים בגילאי גיוס – בני 18 עד 24.

תמיכה גבוהה מאוד נרשמה גם בקרב חרדים (95%) ודתיים (79%), אם כי ישנו רוב התומך באזריה גם בקרב מסורתיים וחילונים.

בהמשך לכך, שאלו עורכי הסקר שאלה נוספת על מנת להבין את דעת הקהל: "יש הטוענים כי צריך להרוג במקום כל פלסטיני שעשה פיגוע נגד יהודים, גם אם הוא נתפס וברור שאינו מסכן את הסביבה. אחרים טוענים שברגע שהפסיק לסכן את הסביבה, צריך למסור את המפגע הפלסטיני לרשויות החוק. עם איזו משתי הטענות אתה מסכים יותר?". הדעות היו שוות כאשר 47 אחוזים צידדו בטענה הראשונה ו-45 אחוזים בשניה.

סקר 'מדד השלום' נערך נערך בטלפון על ידי מכון המחקר "מדגם"בקרב 600 מרואיינים (500 יהודים, 100 ערבים), המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד