בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוברים שתיקה - לא בבתי ספר

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק נגד ארגונים הפוגעים בצה"ל

  • כלב אליהו
  • י"ד טבת תשע"ז - 08:45 12/01/2017
גודל: א א א
(דוברות הכנסת)
(דוברות הכנסת)

בדיון שנערך אתמול (רביעי) בכנסת, אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק למנוע את פעילות ארגון 'שוברים שתיקה' בבתי הספר. החוק אושר לאחר דיון סוער, שבמהלכו השתוללו חברי-הכנסת של 'מרצ' והוצאו מאולם המליאה. בסופו של הדיון, אושרה הצעת החוק ברוב של 51 תומכים ו-17 מתנגדים.

הצעת החוק שאושרה, איננה ייחודית לארגון 'שוברים שתיקה'. על פי ההצעה, תוקנה סמכות לשר החינוך, לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך, לקיים פעילות בתוך מוסד חינוכי, במידה ואופי הפעילות נוגד את מטרות מערכת החינוך, או פועל כנגד חיילי צה"ל.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, שהיה מחותמי ההצעה, אמר במהלך הדיון, בהתייחס להשתוללותם של חברי 'מרצ', כי "לתעשיית השקרים יש גם שותפים ישראלים. פעם אחר פעם הוכח ש'שוברים שתיקה' משקרים, אבל לתומכיהם – גם בבית הזה – לא אכפת. אצלכם ישראל תמיד אשמה".

שר החינוך נפתלי בנט, שקידם את החוק, הסביר: "שוברים שתיקה מבקשים לא רק להרעיל את העולם נגדנו בשנאה לישראל, אלא גם להרעיל את הילדים שלנו. הם רוצים להיכנס לבתי הספר ולהרעיל אותם עם השקרים הדוחים האלה. מי שמרעיל את הנוער ופוגע בצה"ל בעולם, מאבד את כרטיס הכניסה למפגש עם תלמידי ישראל".

לעומתם, ח"כ מיכל רוזין (מרצ), תקפה בחריפות את הצעת החוק, ובפרט את שר החינוך עצמו. "במציאות של בנט, כל מי שיעז לבקר את מדיניות הכיבוש ואת המציאות המורכבת בשטחים, פשוט יירמס ויוצא מחוץ לחוק. שר החינוך שלנו רוצה לגדל כאן דור שעונה לקול אחד, הקול שלו״.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד