בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכסף שנאסף עבור 'פדיון שבויים', יוחזר

מסתורין סביב פרשת היעלמותו של בן חסין באחד ממדינות ערב

  • כלב אליהו
  • י"א שבט תשע"ז - 18:57 07/02/2017
גודל: א א א
בן חסין. ארכיון
בן חסין. ארכיון

לפני מספר שבועות, התפרסמה פרשייה חדשה העוסקת בצעיר יהודי-ישראלי שנסע לאחת ממדינות ערב כדי להצטרף לכוחות הלוחמים בארגון המדינה האסלאמית (דאעש), שם הוא נעצר בשל סיפור פלילי ונגזר עליו גזר דין מוות. עם זאת, במידה ויושג כופר בסכום של 120,000 דולר הוא ישוחרר או שהוא יזכה להקלה משמעותית בעונשו.

סיבת מעצרו של חסין על פי הפרסום הראשוני הייתה, רצח של נהג מונית שעמו הוא נסע בימיו הראשונים לשהותו במדינה ערבית ששמה פורסם. על פי הפרסום, חסין נסע עם נהג מונית שגילה על זהותו היהודית ורצה להסגירו לידי גורמים עוינים. בתגובה, ירה חסין בנהג והרגו.

ואולם, ארגון זק"א שנענה לקריאת המשפחה והודיע על גיוס הסכום המבוקש לפני כשבועיים, טרם העביר אותו לאביו של חסין. בארגון טוענים כי ישנם סימני שאלה על התנהלות האב ולכן הם שוקלים להחזיר את כלל הכספים שנאספו לתורמים. בנוסף, הם לא הצליחו ליצור קשר עם השר איוב קרא שסייע למשפחה עם פרוץ הפרשה.

מהצד השני טוען אביו של חסין כי ארגון זק"א דוחה את העברת הכסף בכל פעם מסיבה אחרת. לדבריו, בהתחלה אמרו לו כי הכסף נמצא בארצות-הברית ושהוא יעבור לעורך-דינו של הבן, לאחר מכן אמרו לו שצריך מספר חשבון בארץ, ולבסוף הודיעו לו כי הכסף יועבר רק דרך עו"ד מהארגון. בנוסף התרעם האב על ההודעות שהוציא הארגון על סיום גיוס הכסף. לדבריו, זה פגע ביכולות שלו לגייס כספים.

בארגון זק"א אומרים בתגובה כי ארגון שגייס כספים באופן ציבורי אינו יכול להעבירו לידיים פרטיות. בנוסף, הם ביקשו מאביו של חסין הסכם כתוב עם משפחת נהג המונית שנהרג, שלאחר העברת הכסף הם יעבירו לבית המשפט באותו מקום הצהרה כי הם מוכנים לשחרורו. סימני שאלה אלו ועוד, הובילו את ארגון זק"א להודיע כי ייתכן והכסף כולו יוחזר לידי התורמים.

בהודעה רשמית שהוציא הארגון מאוחר יותר נאמר, "על פי פניית ובקשת משרד החוץ, שעמם אנו עובדים באופן שוטף, ארגון זק"א נענה למצווה החשובה של 'פדיון שבויים' ו'הצלת נפשות'. בתום לב גייס ארגון זק"א בקמפיין מהיר בגיוס המוני את הסכום הנדרש של 120,000 דולר עבור כופר להצלת חייו שלל בן חסין. ברגע שהמונה הראה שהגענו ליעד, עצרנו את הקמפיין והודענו לגורמים המעורבים על העמידה ביעד".

"אולם, זה כשבועיים מאז שפרסמנו שגייסנו את כל הכסף, איננו מצליחים לאתר גורם משפטי אחראי המוכן לקבל את הכסף לידיו ולהוכיח שיש עסקת כופר שבתמורה לכסף הבחור ישוחרר. וזאת מעבר לשאלות נוספות שהתעוררו. הכסף שנאסף על-ידי זק"א נמצא בנאמנות אצל עו"ד אלן לואי בארצות הברית, המכיר ומלווה את הפרשה זה חודשים ואף נמצא בקשר שוטף עם הגורמים במדינה הערבית. לכן כגוף ציבור אחראי, ומשום 'והייתם נקים מה' ומישראל' אם תוך יומיים לא יימצא גורם אחראי ומשפטי שיעמוד מאחורי עסקת הכופר, עורך הדין הנאמן ייתן הנחיה לחברת הסליקה להחזיר את הכסף לתורמים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד