בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פטור לחוזרים בתשובה

ח"כ מיקי לוי הגיש הצעת חוק לפיה "יוצאים בשאלה" יזכו לפטור מתשלום ביטוח לאומי. בארגון חותם מיהרו לנסח הצעת מראה בנוגע לחוזרים בתשובה. "אם טובת האזרחים חשובה לו, האם ח"כ לוי יסכים לחזק תהליך מקביל?"

  • ד' אדר תשע"ז - 15:05 02/03/2017
גודל: א א א
בהצעת חוק שתעלה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים של הכנסת, טוען ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), כי היוצאים בשאלה הם אוכלוסייה חלשה אשר מתקשים לפרנס עצמם בשל החוסר בלימודי הליב"ה ודחיית החברה בה גדלו. לפיכך הצעתו היא מתן פטור מתשלום ביטוח לאומי ליוצאים, לתקופה שתיקבע על ידי השר הממונה.

בארגון 'חותם – יהדות על סדר היום', אשר עוסק בנושאי חקיקה הנוגעים לזהותה היהודית של המדינה, רואים בהצעתו של לוי, צעד המבקש להתערב בתהליכים חברתיים באמצעות חקיקה, והחליטו לבחון האם יסכים לעשות את אותו הצעד רק לכיוון ההפוך.

בארגון ניסחו הצעת מראה להצעתו של לוי, בה נכתב כי יינתן פטור מתשלום לביטוח לאומי לחוזר בתשובה, וזאת לתקופה שתיקבע על ידי השר הממונה.

"חוזרים בתשובה הם אנשים שעזבו את החברה החילונית ועברו לחיות בחברה הדתית או החרדית. בעת מעבר זה, החוזרים בתשובה מתמודדים עם קשיים רבים שנובעים מחינוכם במוסדות חילוניים שאינם מלמדים לימודי יהדות כפי המקובל מדורי דורות, ומניתוקם מהחברה בה גדלו ושעל ערכיה חונכו", מסבירים בחותם בהצעת המראה.

"החוזרים בתשובה מתקשים, בין היתר, במציאת תעסוקה וברכישת מקצוע בשל המעבר החריף מחברה חילונית לחברה דתית/חרדית, ומהפער העצום ביידע ובסיגול אורחות החיים שהם מרגישים מחויבים להשלים. עקב כך, חוזרים בתשובה סובלים מקשיים כלכליים.

מתן הסיוע לחוזרים בתשובה בחוק זה נובע מתוך רצון תועלתני לשלבם בחברה החדשה שלהם, ומרצון לקדם שוויון בין אוכלוסיות שונות, מתוקף זכותם לאוטונומיה ומעצם היותם אוכלוסייה שנזקקת, בעל כורחה, לסיוע דחוף. הצעת חוק זו מבקשת לסייע לחוזרים בתשובה להתמודד עם הקשיים שתוארו לעיל באמצעות פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי שצפוי להקל על הקושי הכלכלי החמור ממנו הם סובלים, לתקופה שתיקבע על ידי השר".

הצעת החוק של 'חותם' הונחה בסופו של דבר אף היא על שולחן הכנסת, וזאת בידי ח"כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה.

בארגון חותם מסבירים את מחאתם על הצעתו של ח"כ לוי. "רוממות טובת האזרחים בגרונו של ח"כ לוי, אולם הוא מעוניין באמצעות חקיקה לייצר קרעים בתוך החברה הדתית והחרדית ולהרבות את השסע והחשדנות בין הציבורים במדינת ישראל. אנו מציעים לח"כ לוי לפתור קודם את הבעיות בציבור ששלח אותו לכנסת, ולא לנסות להביא ל"פתרונות" של חילון בקרב הציבור הדתי. כעת בואו ונראה כיצד יגיב ח"כ לוי, לחיזוק תהליכים מקבילים בחברה החילונית", אומרים בחותם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד