בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נסעת מהר מידי? הקנס יקר מידי

גובה הקנס יעלה בעבירות אחדות, והעמדה לדין תבוטל בעבירות אחרות

  • כלב אליהו
  • כ"ח אדר תשע"ז - 09:15 26/03/2017
גודל: א א א

צו חדש שנכנס לתוקף בסוף השבועהאחרון מגדיל את הסכום המקסימלי של קנסות על עבירות מסכנות חיים, ומבטל העמדה לדין על עבירות אחדות. כך למשל על נסיעה מעל המהירות המותרת, גובה הקנס יהיה 1,500 ₪ במקום העמדה לדין, וחציית רמזור אדום תגרור קנס של 1,500 ₪ במקום 1,000 ₪ הנהוגים כיום.

שר התחבורה ישראל כץ הסביר את החמרת הקנסות כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים: "החמרת הקנסות על עבירות חמורות, וקביעת קנסות לעבירות שעד היום גררו הזמנה לדין, תגביר את ההרתעה כנגד נהגים עבריינים ותאפשר ענישה מהירה, סמוך מאוד למועד ביצוע העבירה".

רשימת עבירות התחבורה שהענישה עליהן משתנה כוללת גם עבירות הנוגעות לרכיבת 'אופניים חשמליים' שהפכה לתופעה נפוצה ברחובות. רכיבה על אופניים על מדרכה או שלא בימין הכביש, תגרור קנס של 250 ₪ במקום 100 ₪ כיום. כמו כן, רכיבה על אופניים לא-תקניים או מתחת לגיל 16 תגרור קנס של 1,000 ₪ במקום העמדה לדין כיום.

עבירות נוספות שהענישה עליהן משתנה הן נסיעה בכלי רכב ללא רישיון רכב בתוקף. במקרה של אי-חידוש רישיון בחצי שנה שלפני כן יינתן קנס של 1,000 ₪. כמו כן, עבירות של הובלת משא בעומס יתר, תגרור העמדה לדין במקום הקנס שהיה נהוג כיום. אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, תכלול קנס של 250 ₪ במקום ההעמדה לדין הנהוגה כיום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד