בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תאגיד השידור הציבורי: מרבית עובדי החדשות ייקלטו

חטיבת החדשות אמנם מתבטלת, אך מרבית עובדיה ייקלטו בתאגיד החדשות שיוקם

  • כלב אליהו
  • י"ז ניסן תשע"ז - 09:35 13/04/2017
גודל: א א א

תזכיר חוק השידור הציבורי פורסם השבוע לעיון הציבור, וממנו ניתן לדלות קצת מידע על סערת 'השידור הציבורי' שנדמה כי איננה מעוניינת לגווע. על פי התזכיר, בעוד כחודש, תאגיד השידור הציבורי יחל בשידוריו, ואז תיסגר רשות השידור באופן סופי. במקביל, יוקם גוף חדשות ציבורי חדש, תחת הנהלה חדשה שלא תהיה כפופה להנהלה הנוכחית של התאגיד.

תזכיר החוק שפורסם כולל למעשה שני חוקים נפרדים. החוק הראשון מתייחס לתחילת השידורים של התאגיד 'כאן' ודוחה את תחילת שידוריו בשבועיים מהמועד שתוכנן, בכדי לאפשר לממשלה לשנות בחקיקה את מבנהו ולחוקק חוק המורה על הקמת תאגיד חדש עבור החדשות. החוק השני כולל את הקמת תאגיד החדשות עצמו, והוא יקודם רק בסוף החודש בכדי לתת לציבור 21 יום לעיון ולהערת הערות על פי דרישתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

תזכיר החוק השני המורה על חקיקה לפתיחת תאגיד חדשות נפרד, כולל למעשה את ההסכמות שהגיעו אליהן ראש הממשלה ושר האוצר בשבועות האחרונים. על פי הסכמות אלו, ייקלטו עובדי התאגיד 'כאן' בתאגיד החדשות שיוקם בתנאי העסקה זהים לתנאי ההעסקה שסוכמו בתאגיד 'כאן'. כמו כן, תינתן עדיפות בתקנים שטרם אוישו לעובדי חטיבת החדשות ברשות השידור, וכך ייקלטו יותר עובדים מרשות השידור בתאגיד החדשות הציבורי החדש.

ואולם, על פי התזכיר יבוצעו שינויים פרסונליים כפי שסוכם. ראשי התאגיד 'כאן', אלדד קובלנץ וגיל עומר, לא יהיו קשורים לתאגיד החדשות, ומנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, יוחלף. בינתיים, ימונה מנכ"ל זמני לתאגיד למשך שלושה חודשים על-ידי כונס הנכסים הרשמי של המדינה, דוד האן, עד למינויו של מנכ"ל קבוע על-ידי מועצה ציבורית שתתמנה על-ידי הממשלה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד