בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נערכים להילולה במירון? 600 אוטובוסים חסרים

האם בשל ההחלטה לקיים לימודים ביום ראשון, מערך האוטובוסים למירון יקרוס?

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ג אייר תשע"ז - 14:07 09/05/2017
גודל: א א א
מירון (אברהם שפירא)
מירון (אברהם שפירא)

בדיון שנערך היום בוועדת הפנים של הכנסת לקראת אירועי ל"ג בעומר במירון אליהם צפויים להגיע קרוב לחצי מליון איש, התברר כי מערך האוטובוסים שתוכנן להסיע את העולים למירון ספג מכה קשה, מאחר ולא קיים סנכרון בנושא בין משרדי הממשלה.

בדיון התברר כי כשליש מהאוטובוסים ששכר משרד התחבורה, יופנו בסופו של דבר להסעת תלמידים, וזאת בשל החלטת משרד החינוך לקיים לימודים ביום ראשון, מה שמביא לחוסר של כ-600 אוטובוסים למערך ההסעות למירון, וצפוי להביא לפגיעה חמורה במערך ההסעות.

בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כדודי אמסלםאם יש מספיק אוטובוסים, השיבדרור גנוןממשרד התחבורה: "לא. אנחנו נערכים מדצמבר, בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה. בנינו אירוע שייתן מענה לגידול של 20-30% במספר החוגגים לעומת אשתקד. המדינה משקיעה 12 מיליון בסבסוד האוטובוסים. יש קווים מ-30 נקודות הסעה ברחבי הארץ, בהזמנת מקומות מראש. כמויות אדירות של נוסעים. מגייסים אוטובוסים ממפעילי התחבורה הציבורית ומהשוק הפרטי. אבל החלטת משרד החינוך להזיז את החופשה יצרה מצוקה, כי כל קווי התלמידים חייבים לנסוע. נוצר חוסר של 600 אוטובוסים, יותר משליש מהתכנון. אנו חוששים שאנשים יגיעו בכלי רכב פרטיים וייווצר עומס בכבישים. המדינה תהיה פקוקה ביום ראשון".

יו"ר הוועדה ח"כדודי אמסלם אמר כי"משרד הדתות חייב לכנס ישיבה דחופה. מתברר של-70,000 איש לא יהיו סידורי הסעה. חייבים לחשוב איך לצמצם נזקים". ח"כ אמסלם אף מתח ביקורת על משרד הדתות שאינו לוקח פיקוד על האירוע במירון, המהווה אירוע בקנה מידה ארצי.

ח"כמנחם אליעזר מוזס מסיעת יהדות התורה הביע תמיהה על המצב: "חלק גדול מהחוגגים הם משפחות שיוצאות לעשות חלקה לילדים. מתי יוצאים עם ילדים? באחת בלילה? חוגגי חלקה רוצים לצאת בבוקר. אז השנה אין אוטובוס בבוקר, כי מסיעים ילדים לבתי הספר. אלפי אנשים מגיעים מחו"ל. איך הם יצאו למירון? הודיעו שבשתיים בלילה אוטובוס אחרון למירון ואין אוטובוסים ביום ראשון. אין היום להשיג כרטיס לאוטובוס. אולי במאה דולר".

שלמה רוזנשטיין, יועץ משרד התחבורה לענייני חרדים ענה: "יש כרטיסים, רק לא בשעות שכל אחד רוצה".

ח"כמוזס: "אתמול פניתי לשר התחבורה. אוטובוסים יצאו ממרכז הארץ רק בשעה 4 אחר הצהריים ביום ראשון ויחזרו בשעה 22:00. ביקשתי להאריך את השעות – שיוכלו לצאת מ16:00 עד 20:00, ולחזור במהלך כל הלילה. אבל המשטרה לא מסכימה".

יו"ר הוועדהדודי אמסלםסיכם: "אני מבקש עוד הערב להשיב לח"כ מנחם אליעזר מוזס אם אפשר להאריך את שעות ההסעות ביום ראשון אחר הצהריים עד לשעות הערב, ואת שעות הפיזור במשך הלילה בין יום ראשון לשני. אני לא רואה שום מניעה. זה חלק מהשירות. המשטרה צריכה להתאים את עצמה לציבור גם אם זה קשה. האירוע מתגלגל משנה לשנה. כנראה התפילות עוזרות, אבל אין בעל בית שמסנכרן. לנו חשוב ההיבט הבטיחותי. כינוס של 400,000 איש אין לו אח ורע, ולכן חייב להיות אחראי לאירוע מטעם המשלה. לדעתי – משרד הדתות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד