בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוסר ודאות וחשש - ביקור טראמפ מתקרב

טראמפ צפוי לדחות את מעבר השגרירות לירושלים

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ד אייר תשע"ז - 19:56 10/05/2017
גודל: א א א
צילום: אבי אוחיון לע"מ
צילום: אבי אוחיון לע"מ

ההתרגשות מבחירתו של דונאלד טראמפ לנשיאות ארה"ב עדיין מורגשת בקרב הימין הפוליטי בישראל, אולם דווקא לקראת ביקורו בארץ בעוד כשבועיים, נראה שלא ברור האם צעדיו ייטיבו עם ישראל או דווקא ילחצו את ראש הממשלה להסכמות מדיניות וויתורים.

אתר NRG פרסם היום כי טראמפ החליט לחתום על דחייה של חצי שנה בכל הנוגע להעברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, ולחדש את הצו הנשיאותי המיוחד העוקף את החלטת הקונגרס האמריקאי שקבע כי השגרירות תעבר לפני קרוב ל-20 שנה.

בנוסף, הביקור אפוף ספינים ודיווחים רבים, ולפי הכתב המדיני של NRG אראיל כהנא, בסביבת ראש הממשלה נתניהו מודאגים מאי הוודאות הכרוכה בביקור. בתקשורת הערבית דווח כי טראמפ מעוניין לכנס בקרוב פסגה מדינית עם נתניהו ואבו מאזן, והיותו של טראמפ בלתי צפוי מחד, ונתון ללחץ מנהיגים ערבים ברחבי העולם מאידך, אינה עומדת בהכרח לטובת ישראל.

טראמפ צפוי לנחות בישראל ביום שני בעוד כשבועיים, ולשהות בישראל עד ליום שלישי בצהריים. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, להגיע למצדה, לבקר את אבו מאזן ברמאללה ועוד.

בתוך כך, הלילה הודיע טראמפ על פיטורים מידיים של ראש ה-FBI האמריקני, ג'יימס קומי. מדיווחים בתקשורת בארה"ב עולה כי הרקע המסתמן לפיטורין הוא חקירה שניהל קומי בחשד לקשרים בין גורמים ברוסיה לאנשי טראמפ והתערבויות פסולות במערכת הבחירות בארה"ב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד