בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אחדות צריכה להיות כלי להשראת שכינה"

על רקע 'יום האחדות', מסביר הרב יצחק שפירא את ההבדל בין אחדות טובה לזו הגורמת פירוד. "כשרוצים שהאחדות תהיה מעל הכל, גם מעל הקב"ה, היא גורמת לפירוד"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ד אייר תשע"ו - 18:16 01/06/2016
גודל: א א א
הרב יצחק שפירא (יהודה פרל)
הרב יצחק שפירא (יהודה פרל)

בערים מסוימות ובמספר מוסדות חינוך, ציינו היום (רביעי) את "יום האחדות" לזכר שלושת הנערים אייל יפרח, נפתלי פרנק וגלעד שעאר. יום זה נועד ליצור מה שכונה "אחדות בחברה הישראלית על כל גוונה", בין היתר המטרה היא להתחבר עם ערבים, ארגוני סטייה כגון 'איגי' ועוד.

הרב צפניה דרורי תקף בראיון לקול היהודי את השתתפות ארגוני הגאים באירועים ואמר כי הדבר הוא "חילול השם גדול" ופוגע בנערים הי"ד. הרב דוד דרוקמן אמר לקול היהודי כי אירועי יום זה מטרת הוא לטשטש את ההבדל בין ישראל לעמים ואמר כי "אחדות צריכה להיות מתוך תורה".

בראיון לקול היהודי, אומר הרב יצחק שפירא, חבר ועדת הקמה בתנועת דרך חיים וראש ישיבת עוד יוסף חי בשומרון, כי האחדות היא דבר חשוב, אך היא צריכה להיות כלי להשראת השכינה ולא לפירוד מבורא עולם.

עוד בנושא:
צירוף אירגוני הגאים:"חילול השם גדול"
"אחדות צריכה להיות סביב התורה"
מה שלא ידעתם: המסרים הסמויים של "יום האחדות"

הלווית שלושת הנערים (חיים צח, לע"מ)

"ההכנה לחג השבועות היא בראש חודש סיון בו נאמר ו'יחן שם ישראל כאיש אחד בלב אחד'. האחדות היא הכלי לקבלת התורה", אומר הרב שפירא. "חז"ל אומרים כי הכלי שמחזיק את הברכה הוא השלום. כשמתבוננים בפסוקי התורה רואים שהפעם הראשונה שמדברים על אחדות ושלום היא כאשר בני האדם החליטו לבנות מגדל וראשו בשמים. רוצים לעשות לעצמם שם "פן נפוץ על פני כל הארץ". בעצם, כשהם בונים את המגדל הם רוצים לשים את האחדות בשמים, שהאחדות תהיה מעל הכל. הקב"ה לא מבסוט מזה. כתוב שהקב"ה אומר נרדה ונבלה שם שפתם, נבלבל את השפה שלהם".

"כאשר חושבים שהאחדות היא במקום הקב"ה, היא נמצאת בשמים ולא הקב"ה בשמיים, אז הקב"ה באמת יורד למטה, נרדה ונבלה שם שפתם, והאחדות עולה לשמיים. הם רוצים לעשות "לנו שם" במקום לעשות לו שם, אותיות שלום".

עוד הוסיף הרב שפירא וביקש להסביר מה גורם לאחדות זו, שלדבריו יוצרת פירוד. "כל הזמן חיים באיזה פחד שמא לא יהיה אחדות, אז שמים את האחדות מעל הקשר לקב"ה ובעצם זה שיא הפירוד. זה לקחת את הכלי שבו הקב"ה יכול לשרות, שזה האחדות והשלום, ולהפוך אותו לאידיאל ולהגיד שהקדוש ברוך הוא נמצא מתחת לזה. כל האחדות שלהם היא רק כלי שרת כדי שהקב"ה ישרה בתוכנו. שנזכה בעזרת ה' שנכין את עצמנו טוב-טוב להיות כלים ראויים באהבה ואחווה שלום ורעות ותינתן לנו תורה חדשה, תורה שהמשיח הוא זה שמגלה אותה, כמו שכתוב תורה חדשה מאיתי תצא".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד