בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בן 15 הוצא מבית הוריו

קו אדום נוסף נחצה בידי השב"כ: על הקטין נאסר גם ליצור קשר עם 26 איש ובהם שכנו – ילד בן 12 בלבד. ארגון חוננו: "לעקוב אחרי ילדים בני 12? השב"כ הגיע לשפל חסר תקדים"

  • כ"ד אייר תשע"ו - 12:39 01/06/2016
גודל: א א א
צו מנהלי (יהודה פרל)
צו מנהלי (יהודה פרל)

השב"כ ממשיך בהוצאת צווים מנהליים וחוצה קו אדום נוסף. לראשונה הורחק קטין בן 15 מבית הוריו ונאסר עליו ליצור קשר עם שורה של אנשים ובהם שכנו - ילד בן 12 בלבד.

הקטין, תושב יצהר, שוהה בחודשים האחרונים במעצר בית מלא בשל צו מנהלי. הצו היה אמור להסתיים היום (ד') אך הלילה פשטו כוחות משטרה על ביתו והביאו לו שני צווים חדשים המורים על מגבלות שונות ללא משפט וללא שמוצגות ראיות, ובהם נטען בלקוניו כי הוא "מעורב בפעילות אלימה כנגד פלסטינים".

צו אחד חתום בידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה אוסר עליו באופן מוחלט כניסה ליהודה ושומרון, כולל בית הוריו ביצהר. הצו השני החתום בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק מורה כי הוא ישהה במעצר בית לילי בבית סביו וסבתו באזור השרון. בנוסף נאסר עליו ליצור קשר עם 26 צעירים ובהם שכנו – ילד בן 12 בלבד.

בארגון חוננו המסייע משפטית לקטין ומשפחתו מציינים כי למיטב ידיעתם מדובר בפעם הראשונה בה קטין בן 15 בלבד מורחק מבית הוריו ומשפחתו.

"גם לאחר עשרות צווים אנו רואים שיכול להיות חריג לחריג", אומרים בחוננו. "הרחקת קטין בן 15 בלבד מבית הוריו ללא משפט וללא ראיות הינה צעד חמור במיוחד, שאין לו מקום בשום צורה, ואיסור יצירת הקשר עם ילדים בני 12 ו-13, אשר מוכיח כי השב"כ עוקב אחר צעדיהם מראה שאנשי המחלקה היהודית בשב"כ הגיעו לשפל חסר תקדים. מתי מישהו יתעורר?".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 12 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד