בע"ה כ"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה לצה"ל: "תשתלטו על המסגד בחווארה"

בעקבות הפיגוע בו נשרף רכב בחווארה, מתכננים תושבים לערוך הפגנה בשבוע הבא מול המסגד בכפר. "אנו קוראים למדינה לעשות את התפקיד שלה ולהילחם בערבים במקום ביהודים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י' אייר תשע"ה - 11:36 29/04/2015
גודל: א א א

פיגוע בקבוק התבערה שהתרחש השבוע בכפר חווארה בשומרון וגרם לשריפת הרכב, לא הפתיע כל כך את תושבי האזור, גב ההר שבשומרון. מידי יום, משליכים ערביי האזור בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כלי רכב בכבישים. רוב האירועים נגמרים בנזק לפח הרכב או לשמשות, ופעמים אף בפצועים.

"ערבים זורקים אבנים ובקבוקי תבערה בחווארה לעבר אזרחים וכוחות צה"ל על בסיסי יום-יומי", אמר לקול היהודי צבי סוכות, תושב גב ההר. "ברוך ה' בדרך כלל הערבים לא פוגעים ובקבוק התבערה מתלקח על הכביש. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אילו בקבוק תבערה היה פוגע ברכב בו אני נוסע עם הבת שלי הקטנה".

ביום שלישי הבא מתכנן סוכות יחד עם תושבים נוספים בגב ההר, לערוך הפגנת מחאה מול המסגד בחווארה, אליה הוא מזמין את "התושבים שפוחדים לנסוע בחווארה ואכפת להם מהמצב הבטחוני", כלשונו. "אנחנו קוראים למדינה לעשות את התפקיד שלה ולהילחם בערבים במקום ביהודים. אם הם לא עושים זאת, לפחות שיפעלו נגד ערבים כמו שהם עושים מול יהודים".

"על הישיבה ביצהר הם משתלטים כבר יותר משנה, והכל בגלל אירועים, לטענתם, שכולם מודים שאין בהם יותר מגרימת נזק לרכוש. בחווארה יש פיגועי טרור כל שבוע והצבא לא עושה כמעט כלום, הקירות שם מלאים בתמונות מעריצות של מחבלים שהידים. אנחנו דורשים שישתלטו על המסגד בחווארה".

הרכב הבוער בכפר חווארה

סוכות הגיע הבוקר (רביעי) לתחנת המשטרה באריאל והגיש בקשה לערוך את ההפגנה בתאריך המתוכנן. "החלטנו על יום שלישי כדי שהמשטרה לא תוכל להגיד שאין לה מספיק זמן להיערך", אומר סוכות ומוסיף "הגשתי את הבקשה למוקדן-יומנאי בתחנת המשטרה. הוא עודד אותי ואמר לי שגם הוא הותקף בבקבוק תבערה בחווארה וציין כי לא עושים לערבים כלום".

"אנו מקווים שצה"ל יתעשת ויעשה את העבודה הנכונה ויפעל כמו שצריך מול האוייבים האמיתיים".

תגובות (23) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד