בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מטח הכבוד היה למטרות מבצעיות"

"עזה היא לא מקום פסטורלי". רס"ן במיל' יוצא להגנתו של סא"ל ישורון שצפוי להיחקר היום (ב') על חלקו במבצע צוק איתן

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 09:56 13/07/2015
גודל: א א א
טנקים סמוך לגבול רצועת עזה בצוק איתן (דובר צהל)
טנקים סמוך לגבול רצועת עזה בצוק איתן (דובר צהל)

"אתמול, פה בדיוק במקום הזה, אבדנו את דימה. בשעה שדימה נקבר בבית הקברות בהר הרצל בירושלים, הלב היה רוצה להיות בירושלים, אבל הראש אומר שצריך להיות כאן ולהמשיך... אני רוצה שאנחנו פה באמצע שכונת סג'עייה בעזה, נצטרף לכל אותם אנשים שמלווים את דימה בדרכו האחרונה, ונירה מטח של כבוד ושל הצדעה לקצין הזה, אל המרפאה שממנה ירו הנבלות על הטנק שלנו וקיפדו את חייו. אני סומך עליכם וגאה בכם. היכונו למטח לזכרו של דימה. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים. אמן".

מילים אלו לקוחות מתוך הקלטת רשת הקשר בהספד שנתן סא"ל נריה ישורון למ"פ הפלוגה דימטרי (דימה) לויטס הי"ד שנהרג במהלך מבצע צוק איתן בשנה שעברה. אותה מרפאה, הוסבה במהלך המבצע או לפניו, לעמדת חמאס, ממנה כאמור נורה לויטס למוות. כמו כן, לא הרחק מהמבנה, אותרו לפחות ארבעה מנהרות טרור.

היום (שני) צפוי סא"ל ישורון להתייצב בחקירת אזהרה במצ"ח על חלקו במבצע צוק איתן.

בראיון שהעניק לוואלה, אמר רס"ן במילואים פנחס עציון, מי שהיה קצין אגף מבצעים במהלך המבצע ואף שהה יחד עם סא"ל ישורון באותו טנק במהלך שלושה שבועות במבצע, גיבה את מעשיו של ישורון. "מבחינתנו זאת הייתה עמדת חמאס לכל דבר".

"גם אם נריה השתמש במילים 'מטח של כבוד', לא מדובר בנאום עם רקע של ברושים וכינורות. זה היה כינוס שנערך עבור חבר'ה שרק אתמול איבדו את המ"פ שלהם. המילים נועדו כדי לחבר את הלוחמים. לא מדובר בירי אמוציונלי, אלא בירי מקצועי לכיוון מקום שממנו ירו עלינו כל הזמן".

"עזה זה לא מקום פסטורלי", הוסיף רס"ן עציון. "מדובר בלחימה, בעת כשיורים עלינו כל הזמן. רק מי שהיה בעזה יודע איך הדברים מתנהלים. הם באים מהחלון הזה ומהחלון הבא. מצאו מנהרה שמובילה לנחל עוז מאה מטר מהמרפאה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד