בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קריאה לסרבנות בשם ה"שוויון"?!

קצין במילואים קורא לחיילים להפר את פקודות הצבא ולהגיע למצעד התועבה כשהם לבושים במדים

  • אורי קירשנבום
  • ח' תמוז תשע"ו - 16:32 14/07/2016
גודל: א א א

צה"ל אוסר על חייליו להשתתף במצעד התועבה שיתקיים בשבוע הבא בירושלים בשל הטענה שמדובר ב"פעילות פוליטית" בה אסור לחיילים ליטול חלק.

סגן במילואים עומר נחמני החליט לקרוא לחיילים להפר את הפקודה הזו. הוא פרסם בפייסבוק "אירוע" תחת השם "כוחות הביטחון למען שוויון" במסגרתו אנשי כוחות הביטחון המגדירים עצמם "חד מיניים" מוזמנים להשתתף יחד במצעד התועבה בירושלים. כמה גולשים, חיילים בשירות סדיר, פנו אליו ואמרו לו שהמפקדים אוסרים עליהם להשתתף באירוע כיוון שמדובר בפעילות פוליטית.

(צילום מסך מ-mako)

נחמני קיבל בימים האחרונים במה בכלי תקשורת שונים, אותה הוא ניצל לנגח את צה"ל סביב הנושא הזה. היום הוא הגדיל לעשות כשבמאמר שכתב ופורסם באתר mako הוא קרא מפורשות לחיילים לסרב פקודה ולהשתתף במצעד כשהם לבושים במדים.

תגובת דובר צה"ל שפורסמה בכתבת הראיון שנעשה לנחמני ב-ynet הייתה שבימים אלה עובדים בצה"ל על שינוי הפקודות. בשביל "לזרז" את צה"ל, קרא נחמני לחיילים: "אני מזמין את כלל משרתי כוחות הביטחון וההצלה להצטרף אלי ולעוד קצינים ומפקדים, בסדיר ומילואים, ולעזור לצה"ל לשנות את הפקודה המופרכת שלו (אותה הוא מבטיח לשנות כבר מ-2014) ולצעוד על מדים מלאים, לראשונה אי פעם במצעד בישראל, בשבוע הבא ב'מצעד הגאווה' בירושלים. בואו ביחד נראה למדינת ישראל שצה״ל הוא הצבא של כולם וכולן".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד