בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שני הרוגים בפיגוע בתל אביב

שני יהודים נהרגו בפיגוע דקירה בבניין פנורמה בתל אביב. מחבל התנפל על יהודים שהתפללו מנחה. עובר אורח: "ראיתי את המחבל בניידת. ניסיתי לפתוח אותה ולהרביץ לו"

  • ז' כסלו תשע"ו - 14:18 19/11/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע (זקא מחוז תל אביב)
זירת הפיגוע (זקא מחוז תל אביב)

שני הרוגים בפיגוע בדרום תל אביב:ערבי התנפל על יהודים שהגיעו להתפלל תפילת מנחה בחנות לתשמישי קדושה שבקומה השנייה בבניין פנורמה בדרום תל אביב, שם נהגו להתאסף יהודים מדי יום להתפלל, והחל לדקור אותם.

זירת הפיגוע (זקא מחוז תל אביב)

לאחר מכן נמלט המחבל מהחנות ודקר עוברי אורח נוספים תוך שהוא נמלט לכיוון הקומה התחתונה של הבניין. עובר אורח השתלט על המחבל והחזיק בו עד להגעת כוחות המשטרה.

בפיגוע נהרגו שני יהודים השם יקום דמם. ככל הנראה הרוג אחד נדקר בתוך החנות והרוג נוסף נדקר מחוצה לה. פצוע נוסף במצב בינוני ויציב פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

החנות שבה ארע הפיגוע (פריסמן)

מותו של אחד ההרוגים נקבע במקום על ידי כוחות ההצלה ומותו של ההרוג השני נקבע עם הגעתו לאיכילוב.

אנשי זק"א בסמוך לגופתו של אחד ההרוגים (חדשות 24)

על פי עד ראייה שנכח בתפילה במקום, באמצע התפילה נפל אחד המתפללים שותת דם על אנשים שעמדו בסמוך לו וכך הבחינו הנוכחים במתרחש. הם סגרו את הדלת בשביל שיוכלו להשתלט עליו אך לאחר מאבק עימם הוא הצליח להימלט מהחנות.

כוחות משטרה מחוץ לבניין בתל אביב (פריסמן)

כוחות משטרה מחוץ לבניין פנורמה (פריסמן)

עדי ראייה דיווחו כי יחד עם המחבל פעל אדם נוסף. על אף שלא ניתן לאשש את הדיווחים, מנהלים כעת כוחות המשטרה הכוללים יחידות מיוחדות, סריקות נרחבות בכל האזור.

אורי, עד ראייה לפיגוע, אמר לקול היהודי:"היה מחבל בקומה השנייה ליד בית הכנסת, בזמן של תפילת מחנה ברבע לשתיים בערך. אמרו לכל מי שנמצא בבניין שייצא החוצה ויצאנו מהר החוצה".

אדם נוסף שעבר מחוץ לבניין מייד לאחר הפיגוע אמר לקול היהודי: "הגעתי אחרי אבל ראיתי שתפסו כאן מחבל והכניסו לאותו לניידת. רציתי לפתוח את הדלת אבל לא נתנו לי. רציתי לצאת מהאוטו כדי להרביץ למחבל. כל ערבי שאני רואה מהיום אני שובר לו את כל הפנים. מי שיעשה את זה אני עומד מאחוריו".

עוברי אורח התאספו להפגנה ספונטנית וקראו קריאות "מוות לערבים".

כוחות משטרה מחוץ לבנין פנורמה בתל אביב (פריסמן)

דניאל בן דוד, מתנדב של 'איחוד הצלה' סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שנדקר למוות ודקור נוסף בפלג גוף עליון כשהוא בהכרה מלאה. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לו בזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. הדוקר נתפס ע"י אזרחים וכוחות משטרה. כמו כן הענקנו טיפול סיוע רפואי למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע". הפצוע, כאמור, מת מפצעיו באיכילוב.

ניידת זק"א מחוץ לבניין פנורמה (פריסמן)

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד