בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כשפועלים למניעת התבוללות - זה עוזר"

פעיל למניעת ההתבוללות לשעבר בפסגת זאב, משה בן זקרי, מתאר כיצד חילץ בעבר את הצעירות היהודיות שנמצאות בלב פרשיית 'סכסוך המתבוללים בפסגת זאב'. "ב90% מהמקרים הבנות מידרדרות לפשע"

  • אברהם שפירא
  • כ"ו שבט תשע"ה - 22:31 15/02/2015
גודל: א א א
הפגנה למניעת התבוללות. ארכיון (קול ההר)
הפגנה למניעת התבוללות. ארכיון (קול ההר)

קשר בין צעירות יהודיות לערבים הביא לסכסוך אלים שגבה את חייה של אורית לונדון ז"ל. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד צעירה מנווה יעקב ושני ערבים מהכפר עקב, זאת לאחר סכסוך מתמשך בין שני זוגות מתבוללים.

הסיפור לכאורה התחיל כמו רוב המקרים בהם צעירות יהודיות נופלות לקשרים עם ערבים. משה בן זקרי, מקים ארגון מהשב"י (מניעת התבוללות של בנות ישראל) ופעיל למניעת ההתבוללות לשעבר בפסגת זאב, מספר לקול היהודי על התופעה הנפוצה ועל ניסיונותיו לחלץ בעבר את שתי הצעירות הללו, זאת שדירתה הוצתה וזאת שכעת נמצאת במעצר, מקשרן המפוקפק עם ערבים מהכפר הסמוך לירושלים.

"אחרי שסיימה את לימודיה באולפנה, היא התחילה ללכת עם ערבים והידרדרה לסמים ופריצות", מספר בן זקרי כיצד התחיל המצב להידרדר אצל הנאשמת בהצתת הדירה. "מספר פעמים ניסיתי לשכנע אותה, ובלא מעט פעמים אף הצלחתי. היא ניתקה עמם את הקשר ואפילו כתבה בעמוד הפייסבוק שלה משפטים נגד התבוללות ו"מוות לערבים", אבל בהמשך היא שוב חזרה אליהם", הוא מתאר בעצב.

פעיל למניעת ההתבוללות. משה בן זיקרי (ארכיון הקול היהודי)

"90% מהבנות שבקשר עם ערבים מידרדרות לפשע"

את הצעירה השנייה, זו שדירתה הוצתה כביכול, בן זקרי מכיר בצורה טובה יותר. "למרות שאחותה עברה התעללות לאחר שהתחתנה עם ערבי וחולצה מכפר עם שני ילדיה, בגיל 14 היא כבר הסתובבה עם ערבי. שלושה אחיות נוספות במשפחה נמצאות גם הן בקשרים עם ערבים", אומר בן זקרי ומסביר את דפוס הפעולה. "ערבים, העובדים בסביבת הצעירות, רואים אותן במצוקה, מזהים את זה ומנצלים זאת. 90% מהבנות שהולכות עם ערבים מגיעות לזה בגלל מצוקה", הוא מדגיש ומוסיף נתון נוסף "ב-90% מהמקרים הבנות הללו מידרדרות לפשע".

"מדובר על עשרות אלפים של מתבוללות, והתופעה רק גדילה. בהיכרות אישית אני יכול להעיד על 100 בנות רק מפסגת זאב ונווה יעקב. הן אומרות בפה מלא שהן במצוקה, אבל אחרי שהן יוצאות מהקשרים הן חוזרות לשם כמו מכושפות. אלו לא בנות שגדלות על אידאולוגיה שמאלנית, הן ימניות וגם לא נופלות בגלל 'אהבת האחר'. בהתחלה הערבים מתנהגים בצורה הכי יפה והכי נחמד, וכשהן במצוקה זה מפתה אותן".

"התופעה הזו גדלה בכמויות, אבל ברוך ה' יש גם סיפורי הצלחה. אנו מתמודדים עם זה יום-יום. שבוע שעבר סיפרה לי בחורה שיצאה מקשר עם ערבי לפני כחודש, שפתאום הוא בא אליה עם ש'ק של 5,000 ₪ וקנה אותה, אחרת התקשרה אלי שבוע שעבר והודתה לי שלפני מספר שנים הוצאתי אותה מקשר עם ערבי".

"כשלאנשים אכפת זה עוזר". בן זיקרי בכינוס פעילים בפסגת זאב (ארכיון הקול היהודי)

"כשאנשים לוקחים אחריות זה עוזר"

בן זקרי מזכיר מעט את תקופת פעילותו בפסגת זאב ומציין את ההצלחה. "כשהייתי בפסגת זאב, לאנשים שם היה אכפת, אז הבנות קצת נרתעו מערבים. החברים היו הולכים להורים שלהן, מדברים איתם וזה עזר. כשאנשים לוקחים אחריות זה עוזר. אבל האחריות האמיתית צריכה להיות על המדינה, לא על אנשים פרטיים", טוען בן זקרי.

בן זקרי מציין כי את ארגון מהשב"י הקים מהחשש כי ארגון להב"ה ייסגר. "אנו נפעל ביתר שאת ויתר עז", הוא אומר לסיום.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד