בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בוטל תקן שירות לאומי מארגוני שמאל

בעקבות פניות לשר אורי אריאל, הונחה מנכ"ל השירות הלאומי לבטל את התקנים מהארגונים שסייעו לאסוף את הממצאים בדו"ח האום נגד ישראל על אירועי צוק איתן

  • ו' תמוז תשע"ה - 16:37 23/06/2015
גודל: א א א
אורי אריאל
אורי אריאל

מספר ארגוני שמאל מהארץ מצוטטים פעמים רבות בדו"ח החדש של המועצה לזכויות האדם של האו"ם כנגד התנהלותה של מדינת ישראל וצה"ל במבצע 'צוק איתן'. התנהלות שלדבריהם נעשה תוך ביצוע "פשעי מלחמה" כנגד "אוכלוסייה חפה מפשע" בעזה.

שלושה מהארגונים המצוטטים בדו"ח - ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם', ה'ועד הציבורי נגד עינויים' והארגון ל'זכויות האזרח', מקבלים תקציבים של מדינת ישראל ומוגדרים כמקומות בהם ניתן להתנדב בשירות לאומי אזרחי.

כעת נשמע קול מחאה בנושא בעקבות הדו"ח שחושף את כוונותיהם של ארגוני שמאל אלו. "ככה נוצר מצב שבו צעיר, במקום לשרת בצה"ל, משקיע את זמנו ומרצו להשמיץ את צה"ל ונחשב כתורם למדינה ואף מקבל ממנה מענקים" כתב שי גליק לשר אורי אריאל.

יממה לאחר פרסום דו"ח האו"ם, ובעקבות פניות שונות אל השר אריאל, כמו פניית קול היהודי, הנחה שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי את מנכ״ל השרות הלאומי שר שלום ג'רבי לבטל תקני שרות לאומי בעמותות השמאל שפעלו כנגד חיילי צה"ל באו"ם.

השר אריאל אמר כי "כל מהותו של השרות הלאומי הוא שרות למען מדינת ישראל ואזרחיה. אני לא אאפשר בשום פנים ואופן מציאות הזויה שבה ישראל מממנת תקנים של צעירים שיפעלו כנגד חייליה. לא נממן ארגונים כאלו ולא משנה איזו לוליינות משפטית נדרשה עד כה כדי להכשיר את השרץ הזה".

עם פרסום הד"וח נחשפו רשימת הארגונים שהעידו בפני הוועדה ואף מצוטטים בהרחבה בדו"ח. ביניהם נמצאים ארגון "בצלם" שצוטטו 72 פעם בדו"ח ו"האגודה לזכויות האזרח" שצוטטו 4 פעמים כאשר כל אחת מהן מחזיקה תקן של שירות לאומי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד