בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טרנד חדש של 'וואלה' על חיפוש בפייסבוק

צמד המילים "מוות לערבים" שמוסיפים נערים יהודים לשמם בפייסבוק הפך ל"טרנד גזעני", אך תופעה דומה כנגד יהודים, איננה דבר מעיק, ולהפך, באתר וואלה הצליחו למצוא לה צידוק

  • אברהם שפירא
  • כ"א תמוז תשע"ה - 17:29 08/07/2015
גודל: א א א
לא זכו לדיווח - צמד המילים מוות ליהודים
לא זכו לדיווח - צמד המילים מוות ליהודים

תופעה שקיימת בפייסבוק ובה יהודים כותבים לאחר שמם "מוות לערבים" כנראה הטרידה את כתבי וואלה חדשות שטרחו לפרסם על הנושא כתבה עם הכותרת "טרנד חדש של צעירים בפייסבוק".

תוצאות החיפוש שהטרידו את 'חופש החיפוש' ואת כתבי וואלה

בכתבה שפורסמה אמש (שלישי) רואיין אורי ברייטמן, מנהל בלוג "חופש החיפוש" שפנה להנהלת הפייסבוק כנגד "גזענות". לטענתו, "במהלך שיטוט תמים בפייסבוק נחשפתי לכמה אנשים שהחליטו להוסיף לשם הפרופיל את הכינוי 'מוות לערבים'.פניתי לפייסבוק מאחר שאני חושב שלא ראוי שרשת חברתית גדולה כמו פייסבוק תהווה במה להסתה" אמר ברייטמן.

בחיפוש 'תמים' מקביל בפייסבוק, בהזנת המילים "מוות ליהודים", נמצאו לא פחות תוצאות, אך העובדה כלל לא הטרידה את כתבי וואלה וכן את ברייטמן שלא פנה להנהלת הפייסבוק בגינה.

סדר העדיפויות שלהם קצת שונה. הכתבה בוואלה

אחרי שהכתבה פורסמה, הבחינו הכתבים במערכת וואלה כי תופעה דומה נפוצה גם בקרב הציבור הערבי. בשל כך, פורסמה היום כתב תחת הכותרת "תגובת הנגד: משתמשים בפייסבוק מוסיפים לשמם "מוות ליהודים". כמובן, הצעירים הערבים הוסיפו זאת לשמם בפורפיל האישי רק כתגובת נגד. השמות, כך טוענים בוואלה, כלל לא הופיעו קודם... מי שהספיק לעשות חיפוש של צמד המילים 'מוות ליהודים' עוד לפני שעלתה הכתבה, היה יכול לראות בתוצאות הרבות שצצו, כבר אז.

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מיהר להתייחס לתופעה (זו המופנית כנגד הערבים, כמובן) ואמר "מחלוקת - כן, הסתה - לא! ה'טרנד' האווילי של בני נוער המוסיפים לשמם 'מוות לערבים' הוא לא רק מסית ונבזי, אלא גם ילדותי ומכוער", כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק. "לציבור היהודי בישראל יש לא מעט ויכוחים עם הציבור הערבי, לעתים זו תהום פעורה, וטוב שעמדות יישמעו גם באופן חד; אך יש לעשות זאת, משני הצדדים, באופן ענייני ומתוך כבוד האדם".

"מוות ליהודים יותר לגיטימי?". את כתבי וואלה זה לא מטריד

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד