בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכותל הקטן הוא קדוש? בפרקליטות מתלבטים

כתב אישום מתוקן הוגש כנגד שני ערבים שביזו את הכותל הקטן. סעיף 'חילול מקום קדוש' נמחק

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 19:39 13/07/2015
גודל: א א א

בכניסה לכותל הקטן סמוך לשער הברזל בהר הבית, מוצבים שלטים המסבירים בשלושה שפות – עברית, אנגלית וערבית, כי מדובר במקום קדוש. אף על פי כן, נראה שאף אחד מהשפות לא סייע לפרקליטות המדינה להבין כי אכן מדובר במקום קדוש.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש שבוע שעבר כנגד שני צעירים ערבים ממזרח ירושלים, שביזו את הכותל הקטן כאשר הטילו במקום את מימיהם, יואשמו השניים רק ב"התנהגות פסולה במקום ציבורי" ואילו הסעיף של 'חילול מקום קדוש', נמחק מכתב האישום.

כתב האישום המקורי הוגש כנגד השניים בחודש טבת האחרון. הנאשמים טענו כי לא ידעו שמדובר במקום קדוש. על אף שמצלמות האבטחה תיעדו את המעשה, הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון עם עורכי דינם של השניים ובשבוע שעבר כאמור, הוגש כתב האישום המתוקן.

"אם הדבר היה הפוך ויהודי היה מוציא את מימיו על גדר הר הבית, ירושלים הייתה בוערת. אבל כשערבי מטיל את מימיו על הכותל הקטן זה בסדר", אמר התובע ארנון יהב, מטעם פרקליטות המדינה.

בתגובה לשאלת nrg, האם המשטרה אינה רואה בכותל הקטן כמקום קדוש אמרו במשטרה: "מטבע הדברים לא נכנס לפרטי מקרה ספציפי אולם נציין כי ככלל, הסדרי טיעון מגובשים על בסיס מכלול הנסיבות הנוגעות למקרה ומתוך שיקולים מקצועיים ובהם התשתית הראייתית והמכריע בעניינו הוא בית המשפט וכך גם במקרה נשוא הפניה. משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות על פי חוק חילול המקומות הקדושים וגם במקרה דינן הוסכם על כך שניתן למורשעים עונש הכולל מאסר על תנאי על מנת למנוע הישנות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד