בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מפנים את הילדים שלנו לטובת גן ערבי"

תושבים רבים בנצרת עלית זועמים על "המחטף" שועשה העירייה. "קיבלנו תשובות מתחמקות"

  • אברהם שפירא
  • ז' אב תשע"ה - 18:00 23/07/2015
גודל: א א א
נצרת עילית (ויקיפדיה)
נצרת עילית (ויקיפדיה)

הורים לילדים מגן צלף בהר יונה בנצרת עילית פתחו לאחרונה במאבק עיקש לאחר שנודע להם כי בכוונת העירייה להעביר את הגן של ילדיהם, גן צלף, למבנה מרוחק יותר ובמקומו לשכן במבנה הנוכחי את ילדי הגן הערבי ניצן.

לטענת התושבים, הם לא קבלו על כך הודעה רשמית אך שמעו על כך בדרך עקיפה. ההורים פנו במכתב דחוף לעירייה ופתחו עצומה כנגד העברתו של גן ילדיהם. בנוסף, פתחו התושבים קבוצת פייסבוק תחת השם 'לא זזים מהגן - נאבקים למען ילדינו ולמען העיר', ובו נרשמו תוך ימים מועטים 860 חברים.

הורים רבים סוברים כי הצעד הגיע בעקבות מינוי שלד"ר שוכרי עוואודה כסגן ראש העיר.

האב מוחה מהמילואים (פייסבוק)

בין ההורים נמצא חייל במילואים שיצא גם הוא במחאה יחד עם חבריו למילואים. האב הצטלם יחד עם חיילים נוספים כשהם מחזיקים שלטים "אבא בשטח הילדה במתח" והוא עצמו מחזיק דף ובו נכתב "היום מפנים את הילדה שלי מהגן (צלף חובה) לטובת גן ילדים ערבי. נצרת עילית להתעורר, שתפו שכולם יראו וידעו. עיריית נצרת עילית תתביישו!".

בעצומה שפתחו התושבים ועליה חתמו נכון לעכשיו כ-250 איש, נכתב: "הידעתם... לאחר 10 שנות פעילות מזיזים את גן צלף בהר יונה נצרת עיליתלמבנה אחר כאשר לחלק מההורים המבנהמרוחק יותר ממקום מגוריהם..?מבירור שערכנו מה פשר המעבר ומפגישה עם ממלא מקום ראש העיר ועם מנהל מחלקת חינוך, קיבלנו תשובות מתחמקות כאשר בפועל קיימת רק תשובה אחת! מחטף! מאילוצי העירייה נאלצים להעביר גן ילדים ערבי מהמבנה בו שוכן. וכל זאת על חשבוננו".

"המאבק שלנו מתרכז בעיקר בהתנהלות העירייה, בקבלת ההחלטות החד צדדית, בפגיעה חד משמעית בילדינו ובאיכות חייהם כיום בגן, בתירוצים ובשקרים שמפזרים גורמי העירייה על מנת להשתיק ולבצע "מעבר שקט" וכן.. זה לצערנו מגיע גם לזה, ביצוע כל המחדלים האלה לטובת גן עירייה ערבי אשר ילדיו אינם מזינים את בתי הספר בעיר כלל, אשר העירייה החליטה לא להעבירו למבנה פנוי (וקיימים כאלה) אלא לבצע את "סבב הגנים" על חשבוננו... תושבי העיר".

מהעירייה מסרו לאתר mynet, כי "ההחלטה על המעבר לגן רימון נובעת משיקולים מקצועיים והנה חלק מתכנית פדגוגית 'מעברים' שמטרתה ליצור רצפים חינוכיים על מנת להקל בתהליך המעבר מן הגן לבית הספר. מאחורי ההחלטה עומד הרצון לחבר את ילדי גן צלף לבית הספר יודפת אליו ישובצו מרבית תלמידיו בשנת הלימודים תשע"ז ולפיכך נבחר גן רימון הנמצא בסמיכות לבית הספר. מיותר לציין כי אין קשר בין החלטה זו להעתקת הגן ניצן שבו לומדים ילדים ערבים. הגן בסך הכל נרתם להחליף את משכנו לטובת התוכנית ללא כל שינוי בהיקף ובאופן פעילותו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד