בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בביה"ס ערבי דורשים: מפעיל מזנון ערבי

התלמידים בתיכון י"ב ביפו פתחו במחאה לאחר שבמכרז למזנון נבחר מפעיל יהודי. "ראוי שמי שיאכיל את ילדינו יהיה כזה שמכיר את תרבות האוכל שלנו" תרצו הערבים

  • אברהם שפירא
  • ד' אלול תשע"ה - 19:45 19/08/2015
גודל: א א א
מזנון. אילוסטרציה (Torsten Seiler)
מזנון. אילוסטרציה (Torsten Seiler)

תלמידים ערבים הלומדים בתיכון י"ב ביפו והוריהם, יוצאו לאחרונה במחאה כנגד מפעיל המזנון בתיכון בדרישה להחליפו. הסיבה - המפעיל, שזכה במכרז מסודר, יהודי.

מועצת תלמידי בית הספר, בגיבוי ועד ההורים המרכזי והמועצה המוסלמית, מאיימת לפתוח בחרם צרכני ואף להשבית את הלימודים כשיתחילו בעוד כשבועיים.

לטענת התלמידים וההורים, בבית ספר הממלכתי ביפו בו לומדים תלמידים יהודים היה בעבר מפעיל ערבי וב"תירוץ" של ענייני כשרות החליפו את המפעיל הערבי ביהודי מכיוון שהתלמידים לא היו קונים ממנו.

"במקרה שלנו, בבית הספר הממלכתי הערבי הגדול ביותר ביפו ראוי ומוצדק שמי שיאכיל את ילדינו יהיה כזה שמכיר את מנהגינו ואת תרבות האוכל שלנו" אמר דובר המועצה המוסלמית עו"ד מוחמד דרעי ל-MYNET. "הגיעו למועצה התרעמויות מצד ההורים שלפיהן המזנון צריך ואמור להיות מופעל על ידי מי שמכיר את הקהילה היפואית הערבית והמוסלמית בפרט".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר כי "מדובר בדרישה המנוגדת לחוק. כל גורם רשאי לגשת למכרז, כאשר הזוכה נבחר בהתאם לעמידתו בתנאי המכרז ולא בהתאם למוצאו או דתו. העירייה לא מפלה או מדירה אף גורם מלגשת למכרז, וממילא אין קשר בין התאמת התפריט למוצאו של הזוכה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד