בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"למה להעסיק ערבים במקום יהודים?"

הורים שקבלו דיווח על הגעת פועלים ערבים לגן ילדיהם החליטו להחזיר את הילדים לבית. "תמיד האמירה היא שהערבי יותר זול, אבל זה גם מסוכן, וגם הערבי לא יותר זול"

  • אברהם שפירא
  • ד' תשרי תשע"ו - 15:00 17/09/2015
גודל: א א א
גן ילדים (תמר הירדני)
גן ילדים (תמר הירדני)

הורים לילדים הלומדים בגן בישוב בנריה בבנימין, זעמו על העובדה כי המועצה הביאה עובדים ערבים לגן הילדים, דבר שלטעמם מהווה סכנה.

"קיבלנו דיווח שהולכים להיכנס לגן פועלים ערבים", מספר מתניה אהרונוביץ' תושב זית רענן. "אשתי נסעה לקחת את הילדים כדי שלא יראו את הערבים ויחשבו שטוב להעסיק אותם. כשהיא הגיעה לגן, היא ראתה שני פועלים בתוך הגן והשומר היהודי בחוץ כי אין לו היתר מהמשטרה להיכנס לשטח הגן. הם בפנים והוא בחוץ והם מנסים להתקין ידית פשוטה, אך לבסוף יוצאים מהגן גם בלי להתקין את הידית כי הם לא הצליחו".

"אני חושב שזו חלמאות לשמה. זה מתחיל בזה שלא מעסיקים יהודים, ונגמר בזה שאפילו תוצאות לא מקבלים. היהודים חושבים שהם חוסכים. תמיד האמירה היא שהערבי יותר זול, אבל זה גם מסוכן, וגם הערבי לא יותר זול כי הוא צריך לעבוד הרבה שעות בשביל להתקין בורג בידית" אומר אהרונוביץ'.

"מדובר בפועלים מטעם המועצה. הפועלים האלו בעצם עוברים מגן לגן בכל המועצה. כמובן הכסף הולך לערבים ולא ליהודים שזו עוד נקודה. זו בעיה שלא מקדמים במועצה העסקה של תושבי המועצה והולכים על כל מיני ערבים מבחוץ".

"לדעתי, בכל מקום צריך פועלים יהודים. אבל בגן ילדים? זה כבר ממש הידרדרות קשה. מה זה הדבר הזה, לאן הגענו? שני פועלים שנכנסים לבד לגן בלי שומר כי אין לו אישור מהמשטרה".

"כל התושבים חושבים ככה אבל כולם מפחדים להגיד. גם הגננות וגם ההורים מפחדים להתלונן שלא לסכן את העבודה שלהם. ההורים אדישים ולא אוהבים להתעמת. אנחנו היחידים שלקחנו את הילדים מהגן".

מהישוב נריה נמסר בתגובה לכתבה: "כל התנהלות העובדים מכניסתם ועד לצאתם הייתה על פי הנחיות הרבש"ץ מבלי יוצא מהכלל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד