בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות השתתפו באזכרה לרב כהנא הי"ד

מאות ציינו אמש 25 לרצח הרב מאיר כהנא הי"ד. "היום, יותר מתמיד, כולם יודעים שהרב כהנא צדק"

  • כ' חשון תשע"ו - 10:21 02/11/2015
גודל: א א א
האזכרה השנתית לרב הכהנא, אמש (יהודה פרל)
האזכרה השנתית לרב הכהנא, אמש (יהודה פרל)

למעלה מ-800 איש השתתפו אמש (ראשון) באזכרה השנתית לרב מאיר כהנא הי"ד,באולם היכל דוד בירושלים. בין המשתתפים היה ניתן להבחין גם ברב דב ליאור, הרב יהודה קרויזר, ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר, בנצי גופשטין ועוד.

הרב כהנא הי"ד, ייסד את הליגה להגנה יהודית בארצות הברית ואת תנועת כך בישראל, שבהמשך הוגדרה כארגון טרור. הרב כהנא היה חבר כנסת עד שמפלגתו נפסלה, וכן ראש ישיבת הרעיון היהודי בירושלים אותה הקים. כמו כן, הרב כהנא חיבר מספר ספרים תורניים ואקטואלים. לפני25 שנים, נרצח הרב כהנא הי"ד בידי מתנקש ערבי במהלך נאום שנשא במנהטן.

מאות השתתפו באזכרה, 25 אחרי הרצח (יהודה פרל)

הרב דב ליאור, אמש (יהודה פרל)

את האירוע פתח עורך הדין איתמר בן גביר שאמר שתורתו של הרב כהנא אקוטאלית היום יותר מתמיד. "בדרך כלל הזמן משכח את המת מהלב, אך באשר לרב כהנא בדיוק הפוך, ככל שעובר הזמן, יותר ויותר אנשים מבינים עד כמה הוא צדק".

ראש ארגון להבה בנצי גופשטיין אמר, כי "היום, 25 שנה אחרי, כולם כבר יודעים שהרב כהנא צדק כשאמר שאין ולא יהיה דו קיום איתם.בשבוע הבא נתחיל באימונים ברחבי הארץ ליצור דור חזק שיחזיר מלחמה לאויב הערבי.אף אחד לא ישבור אותנו מכל מעצר אנחנו נגדל ונתחזק".
יו"ר ארגון 'נלחמים בשקר הפלסטיני' עופר גולן, שנשא אף הוא דברים, כינה את הנשיא ראובן ריבלין "אחמד מוחמד ריבלין" והתייחס לנאום שנשא יום קודם לכן בעצרת לציון 20 שנה למותו של ראש הממשלהיצחק רבין. "אחמד מוחמד ריבלין אמר אתמול שאנחנו לא מפחדים מידם הקפוצה של הקיצונים, ואני אומר, 'אנחנו לא מפחדים ממך'".
| "הרב כהנא נרדף בידי המדינה ונרצח בידי ערבי - אנחנו ממשיכים"
רגע השיא בעצרת נרשם כאשר עלה לנאום הרב דב ליאור ,והנוכחים קיבלו אותו בשירה וריקודים. הרב ליאור הסביר כי אין לבכות אחר אדם גדול שהסתלק, אלה יש לפרסם וללמד את תורתו והגותו. ד"ר מיכאל בן ארי אמר, כי "מדינת ישראל החליטה לא לנצח. בשביל לנצח צריך שלושה דברים, לדעת מי האויב, לרצות לנצח ולהגדיר את היעד. מדינת ישראל מסרבת לקרוא את המציאות שהאויב הכריז עלינו מלחמה, מתביישים לנצח, מאוהבים בכניעה והתרפסות, והחמור מכל, איבדנו את היעד של החלום המדינה היהודית, אליה שבנו מאלפי שנות גלות".
עו"ד איתמר בן גביר (יהודה פרל)

מכירת ספרי הרב כהנא באזכרה (יהודה פרל)

במהלך האירוע שולבו סרטים על הרב כהנא ועל הפעילות של ממשיכי דרכו, והקהל תקף בחריפות את התקשורת אותה כינו 'שמאלנית'. את האירוע סיים ברוך מרזל אומר, כי "ברגע שלא יהיו פה אויבים, אפילו החרדים יתחילו להאמין בבניין בית המקדש. אנחנו נעבור מבית לבית ונשכנע את כולם שזה או אנחנו או הם. צריך לגרש את כל האויבים שלנו מכאן". מרזל המשיך: "אנחנו מציינים פה חצי יובל להירצחו של מורנו ורבנו הרב הקדוש מאיר כהנא, שנרצח בארה"ב ונרדף על ידי ממשלת ישראל, וחמש שנים לאחר מכן הוצאה תנועתו מהחוק. אבל אנחנו פה ואנחנו מנצחים".

"שואלים למה ערבים רוצחים יהודים, אומרים 'הר הבית' ועוד הרבה סיבות, אבל התורה אומרת שזה בגלל שיש פה אויבים. אם היינו מגרשים את כולם - לא היו פיגועים. הסיבה לכך היא בגלל שאנו מסרבים לקיים את מצוות התורה ולגרש את כל האויבים מיד", הוסיף.

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטין (יהודה פרל)

ד"ר מיכאל בן ארי נואם באזכרה (יהודה פרל)

הרב יהודה קרויזר בהזכרה, אמש (יהודה פרל)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד