בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תנאי השחרור של פולארד ייבחנו מחדש

וועדת השחרורים בארצות הברית תבחן מחדש את תנאי השחרור של פולארד

  • ג' טבת תשע"ו - 08:58 15/12/2015
גודל: א א א
יהונתן פולארד עם צאתו מהכלא (הוועד למען פולארד)
יהונתן פולארד עם צאתו מהכלא (הוועד למען פולארד)

בית המשפט המחוזי במנהטן הורה אמש (שני) לוועדת השחרורים הפדרלית לספק הסברים והצדקות נוספות לתנאי השחרור הנוקשים של יהונתן פולארד ששוחרר לפני פחות מחודש מכלא ברטנר שבארצות הברית לאחר שריצה 30 שנות מאסר בגין ריגול לטובת ישראל.

לדבריה של השופטת קטרין פורסט, הוועדה הטילה את ההגבלות הקשות על סמך בסיס שאינו מספק ואמרה כי יש לבחון מחדש את האפשרות כי פולארד עדיין מחזיק במידע חסוי. "אם ישנו מידע סודי שפולארד יכול לחשוף, אז התנאים המגבילים עשויים להיות הכרחיים", אמרה פורסט. "אבל אם זה לא המצב - ייתכן ויש צורך לדון בדברים מחדש", אמרה.

משרד המשפטים בארצות הברית טוען כי התנאים הקשים נועדו להבטיח כי פולאד לא יחשוף מידע מסווג ומנגד אומרים עורכי דינו של פולארד כי הוא אינו מהווה איום על בטחונה של ארצות הברית.

מאז שוחרר פולארד, הוטלו עליו הגבלות קשות. בין היתר, הוטל עליו לשהות בגבולות ארצות הברית למשך חמש שנים וכי עליו לענוד צמיד אלקטרוני בעל התקן GPS בכדי לעדכן אל מיקומו בכל רגע נתון. כמו כן, יופעל מעקב אחרי פעילות המחשבים שברשותו וכן אלו השייכים למעסיקיו הפוטנציאליים. בנוסף, על פולארד לשהות במעצר בית לילי בין השעות 19:00 בערב ל-7:00 בבוקר ועליו לענות לכל טלפון או דפיקה בדלת בשעות אלו.

במידה ופולארד ייכשל באחד מהתנאים האמורים, בית המשפט במנהטן עלול להשיב את פולארד למאסר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד