בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סקר: 90% נגד נישואי התבוללות

סקר סמית שנערך השבוע מעלה מספר נתונים על היחס להתבוללות בקרב היהודים בארץ. על פי הנתון, 90 האחוזים יעשו הכול כדי למנוע מילדיהם להתחתן עם ערבים

  • יח"צ
  • י"א שבט תשע"ו - 14:08 21/01/2016
גודל: א א א
התבוללות היא שואה לעם היהודי
התבוללות היא שואה לעם היהודי

סקר חדש שנערך על ידי מכון סמית חושף כי למעלה מ-90 אחוזים מהציבור היהודיבישראל יעשה הכל כדי למנוע נישואי תערובת עם ערבים בקרב ילדיו. עוד עולה מממצאי הסקר, כי רוב הציבור היהודי בישראל, תומכים בפעילות ארגון יד לאחים הפועל נגד התבוללות. הסקר נערךבעקבות סערת הספר "גדר חיה".

ארגון יד לאחים יזם סקר של מכון סמית בשבוע שעבר והביא לממצאים חדשים בעניין נשואי תערובת בין יהודים לערבים בישראל. מנתוני הסקר עלה כי 90 אחוזים מהציבור היהודי בישראל לא מוכן בשום אופן שבתו או בנו יתחתנו עם בן זוג או בת זוג ערבים. עוד עלה כי מקרב הציבור החילוני בישראל, כ-20 אחוזים מהם מכירים באופן אישי זוגות מעורבים, לעומת 12 אחוזים בלבד בציבור הדתי והחרדי.

בסקר נבדקה גם עמדת הציבור כלפי ארגון "יד לאחים" שנאבק כנגד התבוללות בקרב צעירים יהודיים ונגד ארגונים מיסיונריים. יותר מ-50 אחוזים ציינו שהם תומכים בפעילות הארגון שמבצע "פעילות מונעת התבוללות" בקרב קהלים שונים, עוסק בחילוץ נשים יהודיות שנישאו לערבים וחיות בכפרים ערביים ועוד.

בארגון יד לאחים הגיבו לסקר: "הנתון שלמעלה מתשעים אחוז מתנגדים להתבוללות מלמדת על קונצנזוס בארץ המתנגד לנישואי תערובת. זה נתון מעודד ומרגש, ומלמד כי רוב מוחלט מהציבור נאמן לעקרון היהודי ששמר עלינו מאז ומקדם. עם זאת, הנתון המדאיג​ש-20 אחוז מכירים זוג מעורב ומתבולל, מתחבר לנתונים המצערים המוכרים לנו היטב: מדי שנה, מאות בנות מתבוללות ונישאות בנישואי תערובת. זהנתון מחריד. אנו ערים לעובדה שרוב הציבור בארץ מחובר ומזדהה עם פעילות יד לאחים להסברה ועזרה לנוכח נישואי התערובת וההתבוללות ונרגשים מחדש לגלות זאת גם בסקר זה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד