בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"עמדת החמ"ד היא בעד דו-קיום"

סטודנטיות חויבו להשתתף בכנס הכולל כניסה למסגדים וכנסיות ועוסק בדו קיום בישראל. החמ"ד דווקא בעד: "עמדת החמ"ד היא דווקא בעד דו-קיום בין המדינה היהודית והדמוקרטית ובין האוכלוסייה הערבית של אזרחי ישראל"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' אדר ב תשע"ו - 20:58 17/03/2016
גודל: א א א
מסגד. ארכיון (רגבים)
מסגד. ארכיון (רגבים)

סערה בין מועצת החמ"ד לבין סטודנטיות להוראה מתכנית המצטיינים רג"ב. הסטודנטיות חויבו להשתתף בכנס בנושא דו קיום שנערך על ידי משרד החינוך בעיר עכו, כך פורסם בערוץ 7.

21 סטודנטיות להוראה ממכללות שונות בארץ, אשר משתתפות בתוכנית המצטיינים, חתמו על מכתב פנייה למשרד החינוך ובו ביקשו לאפשר להן שלא להשתתף בכנס שנערך תחת הכותרת 'ביחד נגיע רחוק' עסק בנושא הדו-קיום וכלל סיורים בכנסיות, מסגדים ובתי כנסת בעיר.זאת בטענה שהתכנים והסיורים בו נוגדים את אמונתן. במשרד החינוך דחו את בקשתן והתעקשו שלא להעניק פטור מהכנס המתוכנן.

בנוסף, הובהר לסטודנטיותכי אם לא ייקחו חלק בסיור - יפסידו את מלגת המצטיינים, המכסה את שלוש שנות לימודיהם האקדמיים.סטודנטיות רבות ממכללות דתיות, ובהן מכללת אפרתה, מכללת הרצוג, מכללת אורות ישראל, מכללת שאנן, המכללה בירושלים ומכללת חמדת הדרום, נדהמו לגלות את תכני הכנס ופנו עוד קודם לכן בבקשה דחופה לקבל פטור מהשתתפות ביום שכזה. "הצטערנו מאוד לגלות שבתוכנית הכנס יש מגמתיות פוליטית וערכים שלא תואמים את אמונתנו בתורת ישראל", כתבו הסטודנטיות לד"ר קלויר רכזת התכנית.

יו"ר מועצת החמ"ד, הרב אבי גיסר, הגיב לכתבה והבהיר את דעת החמ"ד: "עצומת הסטודנטיות מביעה יומרה הלכתית בקביעה שזה אסור מבחינה הלכתית. זה לא מופיע במכתבו של הרב ליאור ואינו נכון גם מטעם החמ"ד. לגבי הביקור בכנסיות אני בטוח שלא היה שום חיוב גורף לסטודנטים להיכנס פנימה לכנסייה. מדובר בהתנגדות גורפת לכנס שיש בו כותרת של דו-קיום. עמדת החמ"ד היא דווקא בעד דו-קיום בין המדינה היהודית והדמוקרטית ובין האוכלוסייה הערבית של אזרחי ישראל", הבהיר הרב גיסר.

נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך אליו נשלחה גם כן פניה בעניין, הביא לידעת הסטודנטיות את עמדת החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי): "לא נוכל לתת גיבוי לעמדות האלה (המובאות במכתב הסטודנטיות). צריך להבהיר לסטודנטים שאין שום איסור הלכתי בהשתתפות ביום העיון. פרשנותם להלכות גר תושב ולמציאות החיים הנוכחית בישראל ולמטרות יום העיון היא פרשנות פוליטית לפי השקפתם ועל אחריותם בלבד, או על פי עמדה הלכתית שאינה מחייבת את החמ"ד".

בקשת הסטודנטיות אכן נדחתה, אולם שתי סטודנטיות, על אף הסיכון כי יפסידו את המלגה, נעדרו מהכנס. אחת מהן, בת ציון גורדון מאיתמר, שיגרה מכתב לרב דב ליאור בעניין, שענה:"איך ייתכן כי משרד החינוך של מדינת ישראל יכריח סטודנטים להשתתף בכינוסים הסותרים את ערכי החינוך היהודיים הבסיסיים? הביעו את מחאתכם בפני הנהלת משרד החינוך ואני מקווה שתמצאו אוזן קשבת לאמת היהודית הבוקעת מעומק לבכם".

מתנועת 'דרך חיים' החותרת לצביון יהודי למדינת ישראל ואשר מסייעת לסטודנטיות נמסר כי "מצער מאוד לראות שדווקא משרד החינוך, מי שאמור לשאת את הדגל של זכויות הפרט, פוגעים בחופש הדת והמצפון וכופים על סטודנטים שומרי תורה ומצוות להקשיב לתכנים הנוגדים את אמנותם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד