בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירושלים: מאבטחים הכו פעילי יד לאחים

הפעילים שהגיעו לדבר עם יהודים מחוץ לקהילה המיסיונרית בבניין כלל בירושלים הותקפו. רכז השטח של יד לאחים נפגע ופונה מהמקום

  • יח"צ
  • כ"א אדר ב תשע"ו - 19:49 31/03/2016
גודל: א א א
מיסיונרים בפעולה (יד לאחים)
מיסיונרים בפעולה (יד לאחים)

"תקיפה הגורמת חבלה ממש" – בתיאור זה מסוכמת התלונה שהוגשה השבוע במשטרה על ידי ארגון יד לאחים, לאחר התקפה ברוטאלית כנגד פעילי יד לאחים שאירעה יומיים קודם לכן בכניסה לקהילה מיסיונרית בירושלים.

מדי יום יוצאים צוותים של פעילי יד לאחים לפעילות הסברתית בקרב יהודים הפוקדים את מוקדי המיסיון בכל רחבי הארץ. ביום ראשון השבוע נשלח צוות בן שלושה פעילים לעמוד בפתחה של הקהילה המיסיונרית הגדולה ביותר בירושלים השוכנת במתחם כלל בעיר, כדי לחלק חומר הסברתי ליהודים המבקשים להיכנס למתחם המיסיונרי ולהזהירם מפני הסכנה, בטרם כניסתם למקום.

אל הצוות הצטרף הפעם בנימין וולקן, רכז השטח של יד לאחים, והפעילים החלו לחלק חומרי הסברה אנטי-מיסיונריים לבאים בשערי המקום, כשחלקם החל לנהל שיח עם פעילי הארגון. "לפתע", מתאר וולקן, "זינקו עלי ועל חברי ישראל בוקשפן, כמה ממאבטחי המקום והחלו להפליא בנו את מכותיהם, כשהם מנתצים את משקפיי. שבריר שניה לפני שנפלתי על הרצפה הצלחתי לשלוף את מכשיר הטלפון שלי, לחייג למשטרה ולהודיע כי אני וחברי נתונים למתקפה אלימה במרכז כלל. ברגע זה חטפו ממני המאבטחים את המכשיר והמשיכו להלום בנו בכל הכוח ובאכזריות רבה".

לשבחם של מוקדני המשטרה יאמר כי למרות שהשיחה נותקה בעיצומה, הם שלחו למקום כוחות גדולים שהגיעו בתוך דקות ספורות, כשהם דואגים במקביל גם להגעת אמבולנסים למקום.

מאוחר יותר התברר כי אחד המיסיונרים הבכירים שראה את הפעילים משוחחים עם יהודים שעמדו להיכנס לקהילה המיסיונרית, הזעיק את חברת השמירה של מרכז כלל וביקש מהם לסלק מידית את אנשי יד לאחים.

רק כששמעו את קולות הסירנה של כוחות ההצלה מתקרבים למקום, הפסיקו המאבטחים להכות את הפעילים. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פינו את בנימין וולקן שספג את מרבית המכות, לחדר המיון של המרכז הרפואי שערי צדק להמשך טיפול וסדרת בדיקות מקיפות שרק בתומן התברר כי ב"ה איברים חיוניים לא נפגעו והוא שוחרר למנוחה בת שבוע ימים.

כאמור, ביד לאחים הגישו תלונה חמורה על האלימות בתחנת מגרש הרוסים. בארגון הובעה תקווה כי התלונה תיבדק בכובד ראש ובניגוד למקרים רבים וקודמים של אלימות מיסיונרית, הפעם התיק לא ייסגר תוך מספר שבועות כשלצוות המשפטי של יד לאחים תשוגר תגובה לאקונית ממשטרת ירושלים בנוסח "התיק נסגר מחוסר עניין לציבור'". הגיע הזמן לטפל באלימות הזו ולומר למשחיתים הרף – אמרו ביד לאחים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד