בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרס ישראל יממן פעילות תעאיוש

זוכה פרס ישראל, פרופסור דוד שולמן הצהיר כי את התמלוגים ייתן לארגון השמאל הקיצוני. שולמן יקבל את הפרס בהמלצת שר החינוך נפתלי בנט

  • ג' אייר תשע"ו - 12:41 11/05/2016
גודל: א א א
דוד שולמן (צחי לרנר)
דוד שולמן (צחי לרנר)

פרופסור דוד שולמן הנו זוכה פרס ישראל שיחולק מחר (חמישי) ביום העצמאות. לפני כחודשיים הודיע שר החינוך, נפתלי בנט, כי פרופסור שולמן הוא הזוכה בפרס. בנט אישר את המלצת ועדת הפרס, בראשותו של הפרופסורים שאול שקד, גדעון בוהק, דבורה דימנט ושמואל הרוי.

שולמן הוא פעיל בארגון השמאל הקיצוני "תעאיוש". מלבד פעילותו של שולמן בארגון המעלה שאלות בנוגע למתן הפרס, הצהיר שולמן על העברת הכסף על הזכיה לפעילות תעאיוש. "אני פעיל בתעיוש כחמש עשרה שנה" פותח שולמן את הסרטון המסביר על כוונותיו. "בדרום הר חברון חיה אוכלוסיה אזרחית "פלסטינאית" המונה כמה אלפים. בשנות השמונים המוקדמות קמו התנחלויות ישראליות בתוכם ומאז תושבי האוזר חשופים להתנכלויות קרובות של המתנחלים ושל כוחות הביטחון שהורסים את בתיהם באופן תדיר".

"השנה זכיתי בפרס ישראל על פעילותי האקדמית המתמקדת בחקר התרבות ההודית והשפות ההודיות. התלבטתי אם מן הראוי להסכים לקבל את הפרס לאור המצב הנוכחי המידרדר והכולל לאחרונה גם רדיפת פעילי תעאיוש ופעילי שלום וזכויות האדם האחרים על ידי הממסד והימין המנציחים את הכיבוש".

רשמית, כאמור, קיבל שולמן את הפרס על רקע מחקריו אשר"מצטיינים ברבגוניות של עיסוק בסוגות ספרותיות שונות ובנושאי מחקר שונים, ביניהם: דת, מיתוס, אמנות, פולקלור ודמיון. בארץ הוא ייסד את תחום לימודי הודו, ורוב חוקרי הודו בארץ הם תלמידיו. פרופ' שולמן תרם תרומה חשובה לניהול המחקר וההוראה באוניברסיטאות בארץ".

יש לציין כי מדובר בשבעים וחמישה אלף שקלים לפרס. לא מדובר בסכום סמלי, אם כי ישנם פרסים אחרים שהתגמול עליהם גבוה יותר. במקרה זה, ארגון תעאיוש, יקבל אותם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד