בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות איום ח"כים ערבים - תחודש כניסת ח"כים להר הבית

בסיום הרמדאן יעלו להר ח"כים ערבים ורק שבוע אחר כך ח"כים יהודים. חה"כ גליק: "קורא לכולם להפוך את ההר למרכז לדו-קיום"

  • ז' סיון תשע"ו - 22:07 13/06/2016
גודל: א א א
חבר הכנסת באסל גטאס בהר הבית (צילום מסך - פייסבוק)
חבר הכנסת באסל גטאס בהר הבית (צילום מסך - פייסבוק)

הבזיון בהר הבית נמשך: לאחר שמונה חודשים בהם נאסר על חברי כנסת לעלות להר הבית, בקרוב האיסור צפוי להיות מוסר וח"כים יורשו לעלות להר הבית.

על פי פרסום של עמית סגל בחדשות ערוץ 2, ח"כים ערבים פנו באחרונה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואיימו כי במידה והאיסור לא יוסר הם יעלו להר חרף האיסור. כאן המקום להזכיר כי חבר הכנסת באסל גטאס עלה לפני כתשעה חודשים להר זאת למרות שבאותה תקופה הטיל ראש הממשלה נתניהו איסור על עליית ח"כים להר. כחודש לאחר מכן, ההוראה כבר הייתה של מפכ"ל המשטרה וזכתה להיתרגם להוראה של יו"ר הכנסת.

על פי סיכום שהושג עם הח"כים הערבים, בשבוע האחרון של הרמדאן הם יעלו להתפלל בהר ורק שבוע לאחר מכן יוכלו לעלות להר גם ח"כים יהודים, באם ירצו בכך.

בתנועת 'חוזרים להר' הדגישו הערב כי אין להם כל שמחה בהחלטה. "שלא תטעו, הח"כים המוסלמים יוכלו להתפלל. כי הח"כים היהודים, גם אם יתנו להם לעלות ודאי לא יתנו להם להתפלל", אומרים בתנועה.

מנגד, חבר הכנסת יהודה גליק, פעיל הר הבית, ברך על ההחלטה וקרא לחברי הכנסת לסייע בהפיכת הר הבית ל"מרכז עולמי לשלום, לפיוס, לדו קיום, לבית תפילה לכל העמים, ולקריאה בשם ה' אחד ושמו אחד".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד