בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחוז ש"י - הפנים האמיתיות

צפו במקבץ סרטונים של אלימותם של שוטרים ובלשים בימ"ר ש"י במשטרה. הבלש ה"מככב" בסרטונים: שי ארז שבאחד התיעודים נראה אומר: "אם אני תוקף לא היית עומד על הרגליים"

  • כ"ו תמוז תשע"ו - 21:41 01/08/2016
גודל: א א א
שי  ארז בפעילות (צילום מסך יוטיוב)
שי ארז בפעילות (צילום מסך יוטיוב)

התנהגות ברוטאלית של שוטרים בזמן פעילות היא לא דבר חדש. כל מי שהזדמן פעם לזירת חיכוך של אזרחים על כוחות משטרה זכה מן הסתם להיווכח לכך בעיניו.

מסתבר שגם שוטרי ובלשי מחוז ש"י של המשטרה לא חפים מהתנהגות שכזו, יתירה מזה - לא פעם ולא פעמיים תועדו שוטרי ובלשי המחוז מנסים למנוע בברוטאליות ולעתים אף באלימות מאזרחים שנכחו באירועים הללו לתעד את מעשיהם.

בארגון 'חוננו' התלקטו לא מעט תיעודים שכאלה, כמה מהם מתפרסמים כאן לראשונה. בפניכם מוצגים ארבעה סרטונים להם כמה מכנה משותף: קודם כל בכולם מתועדת אלימות שוטרים, בחלקם אף תוך גרימת נזק. בכולם הקורבנות לאלימות השוטרים הם תושבים יהודים ביהודה ושומרון.

בשלושה מתוך ארבעת הסרטונים - "מככב" בלש בשם שי ארז מהמפלג לפשיעה יהודית בימ"ר ש"י. ארז ידוע כשוטר אלים במיוחד. במקרים רבים שלא תועדו, מספרים מתיישבים, כי ארז הכה אותם ואיים עליהם.

בסרטון הראשון נראה ארז כשהוא מקריא צו מנהלי שניתן לתושב בת עין בביתו. תוך הקראת הצו מחליט ארז לנסות למנוע באלימות את צילום הקראת הצו בידי אחיו של הקטין. בהמשך מעוכב האח בשביל למנוע את צילום האירוע. צפו:

בסרטון הבא שוב מנסה ארז למנוע מתושב שאותו הוא מעכב שצומת תפוח בשומרון לצלם אותו במהלך הפעילות. ארז מנסה להוריד בכוח את המצלמה שמכוונת לעברו, אך התושב מתעקש. צפו:

בסרטון הבא שוב מופיע מיודענו ארז. הפעם באירוע המעצר של בעז אלברט ביצהר לפני שנתיים וחצי. באירוע נטען כי ארז היכה תושבים שמחו על המעצר. בסרטון הוא נראה אומר כי הוא אינו מפחד ממח"ש. צפו:

הסרטון הבא גרר תביעה של תושב כנגד שוטרים בימ"ר ש"י. תושב שנראה מתעד עיכוב של תושב אחר בגוש עציון הותקף על ידי שוטר ששבר לו את מכשיר הפלאפון איתו תיעד את האירוע. המקרה נמצא בדיונים בבית משפט בעקבות תביעה אזרחית. צפו:

עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית בארגון חוננו מסר לקול היהודיבתגובה: "אנחנו מצפים שהרשויות יתייחסו בחומרה לאירועים של מניעת צילום כיון שהמצלמה היא לעיתים כלי ההגנה היחיד של האזרח אל מול השוטר. מילולית זה יהיה מיד העלבת עובד ציבור, ופיזית אין מה לדבר, ולפיכך לאזרח נותרה המצלמה איתה הוא מתעד מה השוטר עושה לו. גם משפטית מילה של שוטר עדיפה על מילה של אזרח, ולכן כששוטר שובר או הודף מצלמה הוא מנטרל את יכולת ההתגוננות של האזרח. אני מקווה שלמרות רוח המפקד, השופטים ואנשי מח"ש יבינו שתפקידם להגן גם על זכויות אנשי הימין".

ממשטרת מחוז ש"י טרם התקבלה תגובה על הכתבה. כשזו תתקבל תפורסם מיד.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד