בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מוכנים לעשות מעשה למען המקדש"

בני נוער המקדש יצעדו מחר (חמישי) בירושלים ויקיימו כנס בנושא. "מצד אחד מדובר בתגובה למצעד לא טוב שנערך בירושלים וזו גם הבעה של הרצונות שלנו"

  • כ"ח תמוז תשע"ו - 12:37 03/08/2016
גודל: א א א
בני נוער בכניסה להר הבית
בני נוער בכניסה להר הבית

מחר, יום חמישי, יקיימו בני נוער את "צעדת המקדש" במטרה לעורר את הציבור לעיסוק בסוגיית המקדש. בסיום הצעדה ולאחר כנס שהתקיים בליווי רבנים יצטרפו בני "נוער המקדש" לסיבוב השערים המסורתי.

הצעדה תתחיל בכיכר ציון בשעה 14:00 בצהריים לכיוון הכותל המערבי של הרב הבית. לאחר תפילת מנחה יתקיים כנס בסוגיית המקדש באודיטוריום של ישיבת הכותל. "אני מקווה שכל עמך בית ישראל וכל הנוער יגיעו להשתתף בצעדה" אמר ישראל, פעיל ממארגני הצעדה לקול היהודי.

"ראינו בזמן האחרון הרבה צעדות לאו דווקא טובות" רומז ישראל למצעד התועבה. "כשאתה צועד אתה מביע משהו, עושה מעשה וזה מצד אחד תגובה למצעד שהיה וזה מצעד למען המקדש. אנחנו רוצים מקדש וכוספים להתחיל לבנות את בית המקדש".

"המטרה שלנו להראות שהעם רוצה מקדש. אנחנו מוכנים לעשות מעשה, ולעורר את העם ווהמודעות לכך שאנחנו צריכים לבנות את מקדש. אין מספיק מדעות כזו ורצון לפי מה שאנחנו רואים. מה שאנחנו פועלים זה גם קידום של לימוד בנושא המקדש - קורבנות, תרגולים מעשיים של מכון המקדש, מסכת מידות, והנדבך השלישי שנוער המקדש פועל הוא צעדות כאלו. אנחנו מקוים שיהיה לנו יותר אנשים שיפעלו איתנו בעניין הזה".

"למה דווקא הנוער משחק כאו תפקיד מרכזי יותר מהמבוגרים? הם עיצבו את השקפת העולם שלהם לטוב ולמוטב ולבני הנוער פחות או יותר זה השלב שהם סוגרים את השקפת עולמם, וכאן חשוב לשכנע את הנוער שמקדש זה הנושא שלנו ובו אנחנו רוצים להתמקד. דווקא הנוער עם כל המרץ יכול לעצב דור שלם לנושא הזה".

ישראל מדגיש כי בשל העובדה שהצעדה באישור המשטרה "אין להביא כרזות וחולצות שמזוהות עם עניינים אחרים מכיוון שהמשטרה התירה לנו לשאת שלט אחד של נוער המקדש".

בכנס ישתתפו הרב דב ליאור והרב ישראל אריאל שישאו דברים לבני הנוער ולבאי האירוע. בנוסף ישאו דברים יהודה עציון, מזכיר התנועה לכינון המקדש ובנימין כהן נציג הנוער.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד