בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קצין בדואי בצה"ל חשוד בגניבת אמל"ח רב

נהגו הערבי של הקצין חשוד כי היה שותף למעשיו. בין השלל שנגנב: טילים ועשרות רימונים

  • ה' אב תשע"ו - 15:29 09/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

הותר לפרסום: המשטרה וצה"ל עצרו לפני כשלושה חודשים קצין צה"ל בתפקיד מ"פ, בחשד לגניבת עשרות רימונים וטילים מבונקר בבסיס בדרום, יחד עמו נעצרו גם נהגו הצבאי ואביו של הנהג.

בין הטילים שנגנבו, גם טיל מסוג "מטאדור" המיועד לפגיעה יעילה במבנים בעת לחימה. היום (ג') תוגש כנגד השלושה הצהרת תובע מתוך כוונה להגיש נגדם כתבי אישום כבר בימים הקרובים. "מדובר בעבירה חמורה שתוצאותיה יכולות להיות הרות אסון. האמל"ח עלול להגיע לגורמי פשע או טרור אשר יביאו לפגיעה בחפים מפשע" ציינו הבוקר במשטרה.

הקצין, סרן שאדי באשיר, בן 24 מזרזיר שבצפון, נעצר בתחילת חודש יולי יחד עם נהגו האישי, ערבי מטמרה כבן 24, לאחר חקירה סמויה שהחלה בראשית חודש מאי בעקבות התפרצות לבונקר תחמושת בבסיס בדרום ממנו נגנבו עשרות רימוני רסס וטילי לאו. בנוסף, נגנב מהמקום טיל "מטאדור" המשמש את לוחמי צה"ל בלחימה בשטח בנוי ובעל יכולות לפגיעה במבנים וביצורים. במהלכה של החקירה הסמויה שנערכה על ידי צוות חקירה משותף למשטרה ולצה"ל, נאספו ראיות פורנזיות רבות תוך איסוף עדויות מכלל החיילים ובעלי הגישה למקום. הודות לראיות שנאספו, המ״פ חשוד כי נכח בבונקר שנפרץ, וכעת כל שנותר לצוות החקירה היה לבסס תשתית ראייתית כנגד הקצין וחשודים נוספים. לאחר שגובשו ראיות אלו, כנגד המ"פ ונהגו האישי, עברה החקירה לשלב הגלוי עת נעצרו שני החשודים. במהלך חקירתם נאספו ראיות בין היתר גם כנגד אביו של הנהג, גבר כבן 46, וזה נעצר ימים ספורים לאחר מעצר בנו.

הקצין הודה במעשה הגניבה ואף סיפר כי קיבל לידיו תמורה כספית שנאמדת בעשרות אלפי שקלים. נהגו של הקצין שתק בחקירתו.

בתוך כך התגלה סליק תחמושת גדול בשפרעם. ממחוז צפון של המשטרה נמסר כי פעילות משולבת הביאה לאיתור מצבור נשק בשטח פתוח בעיר שפרעם ונמצאו בו כמויות גדולות של תחמושת ואמצעי לחימה: אקדח וחלקי אקדחים, רימונים 40ממ של מטול M203, רימון הלם, מעל ל-80 מחסניות, כדורים 5.56 ממ של אמ 16, מחסניות עוזי 9ממ, מעל 5000 כדורים 5.56 ממ, מעל 600 כדורים 9 ממ, שכ"פצים, אפודי קרב וקסדה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד