בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רון חולדאי נגד שר הביטחון

ראש עיריית ת"א התבטא כנגד ההנחיה להפסיק פעילות צה"ל עם ילדי מסתננים. אתמול אמר סגן שר הביטחון: "תושבי דרום תל אביב עומדים ועיניהם כלות. הם מחפשים לראות את חיילי צה"ל שיתנדבו אצלם"

  • י"א אב תשע"ו - 13:05 15/08/2016
גודל: א א א
רון חולדאי (Avishai Teicher)
רון חולדאי (Avishai Teicher)

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הגיב בגלי צה"ל הבוקר (שני) להנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן על הפסקת התנדבות חיילים עם ילדי מסתננים כשהוא תוקף את ההחלטה.

"לחשוב שעל ידי מניעת הדבר זה נשיג משהו ביום שאחרי תשעה באב היום שאנו מבכים על שנאת חינם זה נראה לי דבר איום ונורא" אמר חולדאי.

"ממשלת ישראל הייתה זאת שאפשרה ולא מנעה את כניסתם למדינת ישראל. ממשלת ישראל היא זאת שצריכה לגרש אותם, אבל אי אפשר להתעלם מגורלם של ילדים שנצאים כאן במדינת ישראל, ילדים רכים, ובא איזה מפקד או כאלו שרוצים להכיר את החברה הישראלית או רוצים לעשות טוב לילדים רכים ומכניסים את צה"ל לבעיות ערכיות שנובעים מפוליטיקה קטנה".

כמענה לשאלת המראיין על מעשיו של חולדאי למען המסתננים אמר האחרון: "אני דאגתי שהם ייכנסו למוסדות החינוך, אני הקמתי מרכז סיוע לעובדים זרים, אני הכרתי בהם באופן רשמי". לאחר מכן הוסיף: "אצלי בעיר יכול כל אדם לגור היכן שבא לו".

לקראת צאת הצום התראיין סגן שר הביטחון אלי בן דהן בעניין ואמר: "הם לא פליטים הן מסתננים. הם לא פליטים הם מחפשי עבודה. אם הם היו מתנדבים במאחז בלתי חוקי? מה היה אומר על כך עמיר פרץ?".

"הם יצרו מציאות בלתי אפשרית לתושבי דרום תל אביב והם עומדים ועיניהם כלות. הם מחפשים לראות את חיילי צה"ל שיתנדבו אצלם. שיקחו את הילדים שלהם מהגן". כשנשאל על "אהבת חינם" ענה בן דהן: "מה שדובר על אהבת חינם מדובר בתוך עם ישראל. יש כמה כללים להכניס את הגר. אחד הכללים אומר שגר זה מי שמקבל את השלטון של מדינה היהודית".

כשהושמעו לבן דהן דבריו של הנשיא ריבלין בנושא אמר: "מה לעשות הנשיא טועה, הוא אמר פליטים והם לא פליטים" לאחר מכן הוסיף: "אני שמח ששר הביטחון הקשיב לדברי בעניין הזה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד