בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חקלאים בחזית" - שומרים על אדמות המדינה

"אם יש חקלאי שעבר אירוע ועכשיו עוזב את השטח אז השטח עובר לידיים אחרות • ראיון בקול היהודי על מיזם "חקלאית בחזית"

  • י"ד אב תשע"ו - 15:32 18/08/2016
גודל: א א א
בית אלעזרי (השומר החדש)
בית אלעזרי (השומר החדש)

לאחר סערת אירוע הירי שביצע תושב מושב בית אלעזרי בפורץ ערבי בתחילת השבוע קם מיזם חדש להגנה משפטית על חקלאים יהודים בארץ, זאת בשל השלכותיה של הפשיעה הערבית החקלאית.

"חקלאים בחזית" כך נקרא הפרויקט שיצא לאור ממש עכשיו וקם על רגליו תחת ה"כובע" של ארגון רגבים - שומרים על אדמות המדינה הפועל מספר שנים בהתמודדות בסוגית הבניה הבלתי חוקית בקרב ערביי יהודה ושומרון וערביי ישראל.

ישי חמו, רכז צפון של ארגון רגבים, שטח בשיחה עם הקול היהודי את מטרות הפרויקט. "זו יוזמה שקמה לאחר זמן רב שאנחנו מלווים חלקאים מבחינה משפטית" פתח חמו. "אנחנו מזהים שיש הרבה חקלאים שנקלעים לבעיות של פשיעה חקלאית ויש להם קושי להתמודד עם הפן המשפטי הפשיעה - מול תביעות כנגד עבריינים ומול רשויות המדינה שהרבה פעמים לא עושות את העובדה שלהם כמו שצריך ויש צורך בדחיפה משפטית בכדי להניע תהליכים".

"האירוע שהיה במושב בית אלעזרי דחף אותנו לצאת עכשיו עם המיזם הזה, לייצר איזשהו גוף שמרכז אליו באופן רשמי את כל התלונות. עד עכשיו זה היה טיפול ככה מהצד, זה לא הפעילות המרכזית של רגבים שעוסקת בבניה בלתי חוקית. עכשיו זה הופך להיות גוף שמטפל רק בזה, עוסק רק בזה, יש לו כוח אדם משלו".

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

חמו מספר כי "חקלאית בחזית" פנו לתושב היורה, אך הוסיף כי במקרה הזה "התושב לא צריך סיוע. אנחנו נותנים גם סיוע למקרים שהם הרבה פחות דרמטיים מזה, למשל, חקלאי שנכנס לאיזשהו עימות מול עבריין ולאחר מכן הגישו תלונה והחרימו לו את האקדח. יש לנו גם סיפור על חוואי שהזמין משטרה ואחד השוטרים שהגיעו גנב בעצמו עגל. סיפור שאנחנו פרסמנו בתקשורת".

חמו מרחיב על השינוי שבפרויקט: "זה קו אחר כי הוא מגיע בהיבט עיקרי של הפשיעה החקלאית אבל אנחנו רואים את זה קשור מאוד לנושא האדמות. אם יש חקלאי שעבר אירוע ועכשיו עוזב את השטח אז השטח עובר לידיים אחרות, ולכן אנחנו מקשרים את זה".

"מדובר בכוח אדם נוסף על רגבים - ממש גוף בבניה. הוא תחת הכובע של רגבים למרות שבפרסומים הוא לא קשור ישירות" חמו אומר כי "בכל רגע נתון יש עשרות תלונות בטיפול. כל אחד בטווח אחר של טיפול וחומרה. אנחנו עובדים עם עורכי דין שלנו ומתנדבים על התיקים". לסיום הוא אומר: "אנו קוראים לחקלאים לפנות אלינו, לא להסס. אנחנו כאן בשבילכם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד