בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתון מדאיג: יותר מורים ערבים בבתי ספר יהודיים

לקראת פתיחת שנת הלימודים, זאת על אף התנגדות רוב ההורים היהודים

  • כ"ד אב תשע"ו - 20:14 28/08/2016
גודל: א א א
ילמדו אצל מורה ערבי? תלמידים בחמ"ד. אילוסטרציה (אתר גפן)
ילמדו אצל מורה ערבי? תלמידים בחמ"ד. אילוסטרציה (אתר גפן)

על אף התנגדות רוב ההורים היהודים בישראל, מספר המורים הערבים המלמדים בבתי ספר היהודיים הממלכתיים זינק ביותר מ-40% בתוך שלוש שנים בלבד.

בשנת הלימודים האחרונה העסיק משרד החינוך 588 מורים ערבים בבתי ספר יהודיים, לעומת 420 לפני כשלוש שנים. נתונים אלו, אשר פורסמו היום (ראשון) באתר וואלה, כוללים אך ורק את המורים הערבים המועסקים במשרד החינוך, ועל פי הערכות, ישנם עוד מורים ערבים רבים נוספים המלמדים בבתי ספר יהודיים מטעם רשויות מקומיות.

רוצה להישאר מעודכן? דוא"ל עם הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!

בשנה הלועזית 2013 נפתחה תכנית שמטרתה היא לשלב מורים ערבים, כמה שיותר, במקצועות אנגלית, מתמטיקה, ערבית ומדעים בבתי ספר יהודיים, לשם קידום "חיים משותפים בין אזרחי המדינה היהודים והערבים", לצד העובדה כי ישנו עודף של מורים ערבים בישראל. ארגון בשם 'אנו' מקדם קמפיין שמטרתו לעודד מנהלי בתי ספר ומורים להצטרך לתכנית.

לעומת זאת, רוב ההורים היהודים מתנגדים לשילוב המורים הערבים בבתי הספר היהודיים, כך עולה מנתונים של סקר שפורסמו באתר וואלה. 21% כלל אינם מסכימים לנוכחותו של מורה ערבי, נוצרי או מוסלמי בכיתת הלימוד של בנם. במידה ומורה כזה ישולב בכיתת הלימוד, 30% מההורים יעדיפו כי יהיה זה האחרון נוצרי ולא מוסלמי, 40% יקבלו מורה נוצרי או מוסלמי ואחוז בודד יעדיפו מורה מוסלמי.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד