בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כיצד המדינה מתקצבת תלמיד נוצרי ומפלה יהודי?!"

בפורום 'מוכשר שאינו רשמי' עתידים לעתור לבג"ץ כנגד ההחלטה להעביר 50 מיליון שקלים לבתי הספר המוכש"ר נוצריים בלבד

  • כ"ז אב תשע"ו - 08:51 31/08/2016
גודל: א א א
כסף. ארכיון
כסף. ארכיון

פורום 'מוסדות המוכר שאינו רשמי' יגיש בקרוב עתירה לבג"ץ בטענה כי קיימת אפליית תלמידים יהודים מול נוצרים במוסדות המוכש"ר (מוכר שאיני רשמי), וההחלטה להעביר 50 מיליון שקלים למוסדות מוכש"ר נוצריים היא אינה חוקית בעליל ופוגעת בשוויון.

בתום דיון סוער, אישרה ועדת הכספים לפני מספר שבועות העברת תקציב של 50 מיליון שקלים למוסדות חינוך נוצריים, אשר נמצאים במעמד דומה לתלמודי התורה היהודיים שלא זכו לתקצוב.

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

את ישיבת הוועדה אז, ניהל אז ח"כ אחמד טיבי. חברי הכנסת החרדים נעדרו מהדיון ולקראת סופו, נציגי האוצר הבחינו כי אין רוב לאישור העברת התקציב, כיוון שחברי הכנסת מהאופוזיצה, כגון העבודגה ויש עתיד, לא הסכימו למכלול העברות שעל על השולחן. בשל כך, הוזעקו למקום חברי הקואליציה מהליכוד ומ'כולנו' עד שההצבעה עברה ברוב.

על פי הפרסומים, בפורום מוכש"ר שכרו את שירותיו של עו,ד ראנטו יארק, בעבר מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, לצורך הגשת העתירה.

"אין איש במסדרונות השלטון שיכול להסביר את העוול ואת האפליה בין דת לדת ובין תלמיד לתלמיד", אמר דוד שרפר, יו"ר פורום מוכש"ר. "כיצד מדינה מחליטה לתקצב תלמיד נוצרי ולהפלות תלמיד יהודי. אנו מקווים כי שופטי בג"צ לא יאפשרו לאפליה כה קשה להפוך למציאות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד