בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מישהו במשטרה מחפה על עבירות מיסיון?

למרות הראיות הברורות במשטרה אמרו כי "אין אשמה פלילית". ביד לאחים פנו לפרקליטות בדרישה לפתוח בחקירה נוספת

  • יח"צ
  • ב' אלול תשע"ו - 21:40 05/09/2016
גודל: א א א
חלוקת חומר מיסיונרי (יחצ) (יחצ)
חלוקת חומר מיסיונרי (יחצ) (יחצ)

חודש לאחר שמשטרת ישראל קיבלה החלטה שערורייתית שלא להעמיד לדין מיסיונרית שחילקה חומר לקטין יהודי במסגרת קמפיין מיסיונרי נרחב באזור מודיעין, בנימוק שלפיו "אין אשמה פלילית" – שיגר עו"ד משה מורגנשטרן, מהצוות המשפטי של יד לאחים, מכתב בהול לפרקליטות מחוז מרכז ובו ביקש לבדוק מדוע המשטרה החליטה לסגור את התיק בנימוק מוזר ולא שגרתי.

מדובר באירוע חמור שאירע לפני ארבעה חודשים ברחוב צאלון במודיעין. אז תיעדה תושבת העיר כיצד מיסיונרית ניגשת לבנה הצעיר ומושיטה לו חומרים מיסיונרים שנועדו לשכנעו להמיר את דתו. האם המזועזעת פנתה לארגון יד לאחים עם התיעוד שאינו משתמע לשתי פנים. ביד לאחים הובהר לאם כי מדובר בעבירה על סעיף 368א' לחוק העונשין הקובע מפורשות כי "העורך טקס המרת דתו של קטין או עושה פעולה אחרת המביאה לידי המרת דתו של קטין, דינו – מאסר ששה חודשים".

בעקבות זאת, הגישו יד לאחים והאם תלונה במשטרת מודיעין. בחלוף שבועות אחדים שיגרה המשטרה מכתב תשובה לקוני בו נכתב כי הוחלט "שלא להוסיף לחקור או שלא להעמיד לדין" את המיסיונרית כיוון שבמעשה שעשתה "אין אשמה פלילית".

>לחץ כאן ותישאר מעודכן בכל הכותרות החשובות!<

עו"ד מורגנשטרן שהוכנס לתמונה מצביע על הקלות הבלתי נתפסת בה הוחלט במשטרה לסגור את התיק. הוא פנה כאמור לפרקליטות המדינה במכתב מפורט בו הוא מסביר לפרטי פרטים כי המשטרה שגתה. במכתבו מציין עו"ד מורגנשטרן כי הוא מערער "הן על עצם סגירת התיק והן על עילת הסגירה" שנוגדת את חוק העונשין. הוא מציין גם כי מרשתו הגישה בקשה לקבל את חומרי החקירה מהתיק ואפילו בקשה פשוטה שכזו נדחתה על ידי המשטרה וכי על פי המידע שבידיו "כמות כתבי האישום שהוגשו בתיקים בהקשר של חוק המיסיון הינה אפסית והתיקים נסגרים בדרך שגרה".

"אם לגופי האכיפה אין עניין לנהל הליכים משפטיים בנושא כה הרה גורל הנוגע לעתיד גורלו של העם היהודי, מדינת ישראל תישאר לא דמוקרטית ולא יהודית", נמסר מיד לאחים. "התייחסות הפרקליטות לנושא המיסיון בארץ, כפי שניתן להיווכח במקרה זה, היא שערורייתית ואנו מצפים שהסיעות החרדיות יתעשתו ויפעלו בנושא".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד