בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מאז ומעולם פעל נגד יהודים"

סנ"צ אודי לוי, מפקד המפלג לפשיעה לאומנית-יהודית, פורש מתפקידו לאחר 15 שנים של עימותים נגד מתיישבים ביו"ש. "הוא היה נציג המדינה נגד יהודים ביהודה ושומרון"

  • י"ח אלול תשע"ו - 21:33 21/09/2016
גודל: א א א
נער יהודי עצור. ארכיון
נער יהודי עצור. ארכיון

כבר חמש עשרה שנים שסגן ניצב אודי לוי, עד לפני שבוע מפקד המפלג לפשיעה לאומנית-יהודית בימ"ר ש"י, פועל כנגד מתיישבים ביהודה ושומרון. פעילים ותיקים מספרים כי מאז ומעולם עסק לוי בפעילות נגדם, בשונה מקציני משטרה אחרים שעסקו תקופה תקופה מסוימת בתחום אך המשיכו הלאה לתפקיד אחר. כעת מפקד לוי על מחלק המודיעין ביחידה המרכזית בירושלים.

לוי עמד בשנים האחרונות כאמור בראש המפלג לפשיעה יהודית. תחת ידו בוצעו מאות רבות של מעצרים. שוטרי המפלג ניסו במשך זמן רב לפענח אירועים שבוצעו כנגד יהודים, אך ללא הצלחה. כתבי אישום לא היו בהישג יד וההשתמשות באפיק המנהלי התרחב עד שהגיע לעשרות רבות של צווים מנהליים ברגע נתון. התסכול בקרב אנשי המפלג בראשות לוי הביאו למספר פרובוקציות משטרתיות בתקווה לייצר מעצרים ופעילות.

שטר מחופש לערבי בפרובוקציה משטרתית (יחצנים)

בראיון פרישה שנערך ללוי ב-ynet הוא מדבר דקות ארוכות למצלמה ומסביר, איך לא, על "תג מחיר" והמאבק של המשטרה בתופעה. לדבריו, בתחילה היה "הרגשה של חוסר אונים, שאתה לא יכול להועיל בנושא", אך כרגע "יש שליטה".

לוי מתייחס כמובן גם להצתה בכפר דומא. "מהר מאוד הבנו שזו זירה שונה, קשה, ייחודית, שתשפיע גם. הבנו שכל המודיעין מתכוון למקום מסוים, חשודים מסויימים. מהר מאוד ביצענו פעולות. אני יכול להגיד שבתיק הזה ניתן לנו כל הספייס, את המרחב והסבלנות לטפל".

מפקד המפלג לפשיעה יהודית בתקופת העינויים (יהודה פרל)

"אנחנו הוכחנו שזה מתחיל בגרפיטי ומסתיים בשריפת בתים על יושביהם. מכיוון שכך, מתייחסים לכל אירוע קטן כגדול. אותם אנשים התחילו בכתיבת גרפיטי, עלו לפגיעה ברכוש, ולצערנו הגיעו לאירועים יותר קיצוניים ומשמעותיים".

לסיום אומר לוי כי "היחידה תמיד צריכה לפקח על אותם פעילים. זה כמו דשא שאתה מקצץ אותו והוא יכול לגדול. ועדיין לא חסר טריגרים, חיכוכים שיכולים להוות מאיץ לאותם פעילים לייצר אירועים".

|פרובוקציות ומסתערבים כנגד יהודים

בחג סוכות תשע"ג ערכו שוטרי יס"מ ממחוז ש"י פרובוקציה משטרתית שהסתיימה במעצר ארבעה תושבי חוות הר סיני הסמוכה לסוסיא. לחווה הגיעו שני שוטרים מחופשים לערבים. תושבים רעולי פנים שהגיעו למקום צולמו כשהם מכים את השוטרים שריססו אותם בתגובה בגז פלפל. כוחות רבים הוזנקו ממקום מחבואם ועצרו ארבעה לאחר מרדף. שלוש שנים קודם נערכה פרובוקציה משטרתית דומה בחוות גלעד בשומרון. את השיטה הפעיל לוי גם בעדי עד, שם התגלו השוטרים בידי התושבים שחשדו שמשהו אינו כשורה ובגבעת רונן בשומרון.

ביום השואה תשע"ה שוב ניסה לוי להשיג תוצאות בכוח. המשטרה הביאה ערבי שישתף פעולה עם המארב והוא התקרב עם עדר כבשים לישוב כוכב השחר בבנימין. חמישה פעילים שהוקפצו למקום האירוע נעצרו, ושניים נמלטו מהמקום. על אף החוסר הגדול בראיות הוגשו כתבי אישום בפרשייה.אירוע המעצר של בעז אלברט בפיקודו של לוי (הקול היהודי)

| "פעל מתוך נקמנות"

לוי עמד בראש סאגת הצו המנהלי של בעז אלברט מיצהר. אלברט סירב להיות מורחק מביתו וגרר תמיכה גדולה בציבור. חברי כנסת הגיעו לבקר אותו בביתו תוך שהוא מפר את הצו. במשך כחודשיים ביקרו פקודיו של לוי בישוב יצהר פעמים רבות. מתוכם, בשלוש פעמים הצליחו לעצור את אלברט. בפעם השניה השתמשו שוטרי היס"מ של המפלג באקדחי טייזר וחישמלו את אלברט לעיני המצלמה ולעיני ילדיו שוב ושוב. בעקבות כך התפרסם סיפורו של אלברט והוא זכה לתמיכה גדולה יותר.

לדברי אחד הפעילים בשומרון איתו שוחחנו על עברו של לוי, "הוא היה לוקח כל סיפור אישי מאוד, עד לרמה של נקמנות. הוא הכיר כל אחד באופן אישי ועמד מאחורי הרבה התנכלויות ומעצרים". לדברי הפעיל, לוי "מאז ומעולם עסק בפעילות כנגד יהודים. הוא היה נציג המדינה נגד יהודים ביהודה ושומרון. היו כאן קצינים, בלשים וחוקרים שהגיעו מתפקידים אחרים וגם עזבו לתפקידים אחרים, בשונה ממנו שתמיד עסק בתחום הזה והשקיע בו".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד