בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מפתיע: בן הזוג הערבי הפנה ליד לאחים

בעמותה שמסייעת לנשים יהודיות המתמודדות עם קשרים עם ערבים הופתעו לשמוע שבן זוגה הערבי של אחת המטופלות היה זה שהמליץ לה לפנות לסיוע מהעמותה

  • יח"צ
  • ד' תשרי תשע"ז - 11:34 06/10/2016
גודל: א א א
התבוללות. אילוסטרציה (יד לאחים)
התבוללות. אילוסטרציה (יד לאחים)

כשאמה של ר', צעירה בת כ-20 ממרכז הארץ פנתה ליד לאחים היא היתה אובדת עצות. "פנתה אלינו אמא שסיפרה שהבת שלה נמצאת קשר עם בחור ערבי והיא בשלבי הריון מתקדמים. היא גרה עמו באחד הכפרים באזור הצפון" מספרת יעל, עו"סית בעמותת יד לאחים, "יחד איתה ניסינו לפנות לבחורה במטרה לסייע לה לצאת מהקשר, איך היא סירבה".

ר' נולדה וגדלה בסביבה דתית ביישוב מרכזי במרכז הארץ, למדה במסגרות דתית, ולפני כשנה הכירה צעיר ערבי. "מדובר בבחורה צעירה, והמקרה שלה, דומה למקרים רבים שמתקבלים אצלנו בעמותה", אומרת יעל.

"לפני כחודש פנתה אלינו אמה של ר' בבקשה לעזרה, כשמעבר לרצון שלה לסיים את הקשר של השניים, היא ביקשה מאיתנו גם הדרכת הורים בכדי לדעת כיצד להתמודד עם ילדה צעירה שמנהלת קשרים עם ערבים, ולתת לה כלים בכדי שתוכל לתמוך בה" אומרים ביד לאחים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

במשך תקופה ארוכה ניסו גורמי מקצוע ביד לאחים, יחד עם אמה של ר' לנסות ולשכנע אותה לסיים את הקשר, כל זאת כאמור כשהיא נמצאת בחודשי הריון מתקדמים, מבלי שאף אחד במשפחתה יודע על כך.

"בשלב מסוים הגיעה עזרה מכיוון כלל לא צפוי", מספרת יעל, "פתאום ר' החליטה להגיע לפגישה, כשהתיישבנו היא סיפרה למה הסכימה להגיע - בן זוגה הערבי המליץ לה לפנות ליד לאחים", אומרת יעל בהתרגשות.

"ערב אחד סיפר לי בן זוגי שכילד הוא סבל בכפר, מאלימות במשפחה שהופנתה אליו וכן מהסביבה הערבית שבה גדל" סיפרה ר' בפגישה, "הוא אמר לי שברגע שאלד, בעקבות נסיבות חיינו משפחתו תרצה לגדל את הילד והוא לא מוכן לכך מאחר והוא זוכר כיצד הוא גדל כילד וכמה הוא סבל. הוא אמר לי שהוא שמע על גוף ישראלי בשם יד לאחים שמסייע לנשים יהודיות שנכנסו לקשרים מורכבים עם ערבים ושכדאי שאפנה לעזרה מהם, ולכן הגעתי", סיפרה ר' והוסיפה כי "בנוסף הוא אמר שלנשים ערביות אין סוג כזה של עזרה או עמותה שיכולה לתת סיוע בנושא".

ביד לאחים מסבירים כי אמנם זהו מקרה יוצא דופן, אך כבר היו פניות בעבר של ערבים לעמותה, וכי הם שמחים על הפנייה מהכיוון הלא צפוי. "אפשר לומר שגם הצד השני לא מאושר מקשרים של יהודיות ובני מיעוטים. הם מבינים את אי ההתאמה והמורכבות. בנוסף כיום אנחנו מלווים את ר' בסיוע מקצועי ורגשי וכן את אמה שביקשה לקבל כלים נוספים".
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד