בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ראינו את תוצאות הדו-קיום"

"החג של החגים" - פסטיבל נוסף של "דו קיום" ועבודה זרה בעיר שעלתה בלהבות בגל ההצתות • הרב זיני: "חגיגה אלילית מוחלטת"

  • אורי קירשנבום
  • ט"ו כסלו תשע"ז - 18:20 15/12/2016
גודל: א א א
הרב אליהו זיני (ויקיפדיה)
הרב אליהו זיני (ויקיפדיה)

"אם גם אתם רוצים להדליק נרות חנוכה תחת עץ האשוח..." - הפרסומת הזו המשודרת בימים האחרונים בתחנות הרדיו מזמינה את הציבור הרחב לקחת חלק בפסטיבל "החג של החגים" בחיפה המתקיים זו השנה ה-23 בבירת הצפון.

עיריית חיפה בשיתוף משרד התרבות ומשרד התיירות מקיימים את הפסטיבל אשר מוקדש ברובו להציג בפני המשתתפים את מנהגי הנוצרים בכנסיות בחיפה ומנהגים של ערביי העיר. על פי המארגנים מטרת הפסטיבל היא "לקדם ולטפח את הסובלנות והכבוד ההדדי באמצעות תרבות ואמנות".

ערבים מתפרעים בחיפה. ארכיון (שי וקנין TPS)

המשתתפים בפסטיבל המתוקצב בסכומים נכבדים על חשבון משלם המסים מוזמנים לצעוד בתערוכות "סנטה-קלאוס" בואדי ניסנאס, להשתתף בקונצרטים לכבוד החג הנוצרי ולצפות ברקדני רחוב.

הפסטיבל כאמור נועד להציג את פניהם השונות של תושבי חיפה ואת ה"רב-תרבותיות" של העיר, לכן מי שיעבור על רשימת האירועים בפסטיבל יופתע בטח לדעת שבעוד שלנצרות ולאיסלאם יש חלק מכובד במופעים, דווקא לתרבות ולמסורת היהודית אין ממש במה ייעודית מלבד מופע של רקדנים וקונצרט של מוזיקה קלאסית שככל הנראה מתקיימים על תקן "התרבות היהודית".

| "מנסים להחיות נפלים"

"זו חגיגה אלילית מוחלטת המהווה אנטי-טזה של כל תפיסה יהודית בריאה", אומר הרב אליהו זיני, תושב העיר וראש ישיבת 'אור וישועה' בעיר בשיחה עם הקול היהודי. "זה מקומם כל אחד מאיתנו. מדובר בדבר שהוא בבחינת איסור מוחלט של עבודה זרה. נוסף לכך זה נגד כל המגמה התורנית של הפצת הרעיון היהודי בעולם ולא האימוץ של העיוותים של הנוצרים והמוסלמים. אלו נפלים שהגיעו עכשיו גם מבחינה היסטורית לנפילה, דווקא בעיר חיפה מנסים להחיות אותם ולחבר אותם עם הקודש".

שריפת הענק בחיפה בחודש שעבר (רותם אביטל)

"זה לא מפתיע מצד חיפה. אסור לשכוח שהעיר הזו חרטה על דגלה, בראשיתה לכל הפחות, את ההתנתקות מהעבר היהודי. ברוך ה' זה לא צלח לה, אבל בכל זאת יש אנשים שמתעקשים. הם מציגים בצורה פסאודו-אנושית מצב של דו-קיום, במקרה זה תלת-קיום, שאנחנו ראינו איך הוא בא לידי ביטוי בהצתות האחרונות... ידוע לכולנו שיהודי הוא בנאדם שרואה את המוות מול העיניים אבל הוא מלא צהלה כי הוא מכחיש את המציאות".

ראיתי שראש העיר דווקא הדגיש את הערבות שהתגלתה בין יהודים לערבים סביב השריפה.

"בודאי, כי חבר הכנסת עודה הגיע לחבק אותו. מצד אחד הוא והחברים הסיתו אנשים להצית ומצד שני הם הגיעו לחבק את היהודים והיהודים הם מספיק חסרי דעת בשביל לקבל את הזיוף הזה".

הרב מסיים בנימה אופטימית: "יש התחזקות רוחנית בחיפה, עדיין לא מספיק, אבל ביחס למה שהיה בעבר זו התחזקות גדולה וברור שכל אחד מאיתנו מתקומם למראה העניינים האלה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 27 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד