בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כמה נשים הותקפו על רקע לאומני?

בדיון שקוים בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, נחשפו הנתונים

  • כלב אליהו
  • י"ג כסלו תשע"ז - 18:13 13/12/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

לאחר סאגה ממושכת, התקיים היום (שלישי) בכנסת דיון בנושא "הטרדות מיניות על רקע לאומני ביישובים מעורבים". קדם לדיון סירובה המוחלט של יו"ר הועדה, ח"כ עידה תומא-סולימאן (הרשימה הערבית המשותפת) לדון בנושא במסגרת הוועדה, ורק לאחר פנייתה של חברת הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) לנשיאות הכנסת, התקיים הדיון היום.

לקראת הדיון נחשפו פרטים שונים בקשר לסוגיא. ח"כ מלינובסקי, באמצעות עו"ד רוני אלוני-סדובניק, פנתה למשטרת ישראל בבקשה, לפי חוק חופש המידע, לקבל את הפרטים המלאים. לפי המשטרה, בתשע השנים האחרונות, בירושלים לבדה, בוצעו יותר מ-800 תקיפות מיניות על רקע לאומני. החשודים הם כמובן ערבים ממזרח-ירושלים והמותקפות הן נשים יהודיות מהעיר.

ח"כ מלינובסקי גייסה כ-10 נשים מערים מעורבות לקראת הדיון, בכדי שיספרו על חוויותיהן על רקע מגוריהן בערים מעורבות אלה. עקב סירובה של יו"ר הוועדה להזמין נשים אלו לדיון, דברה ח"כ מלינובסקי במקומן והעבירה את חוויותיהן.

בראיון לתכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל, אמרה ח"כ תומא-סלימאן כי אסור להכניס לדיון פן של הסתה כנגד אוכלוסייה מסוימת. לדבריה, "הדיון יתקיים בנושא של הטרדות מיניות ואיך להתגבר עליהן, אך לא בלאומנות ובגזענות".

בדיון היום הביאה ח"כ מלינובסקי את דברן של נשים בערים המעורבות. בין היתר סיפרה: "תלמידות בבית ספר בירושלים וסטודנטיות באוניברסיטה בהר הצופים סיפרו לי כין הן פוחדות ללכת בשעות החשיכה עקב הטרדות חוזרות ונשנות של ערבים באזור. כך גם חיילות מנצרת עילית סיפרו על תופעה של יריקות וקללות מצד בני מיעוטים בנצרת עילית". דגנית שירה, תושבת נצרת עילית, מסרה לח"כ מלינובסקי עדות בה נאמר: "יצאתי באמצע היום מהבית וראיתי שני בני מיעוטים הולכים לכיווני. בשלב מסוים הם התחילו לרוץ אחרי ונבהלתי נורא. ברחתי מהם לרכב, הספקתי לנעול את הדלתות ונמלטתי."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד