בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השבוע: 9 נשים וילדים שבו מהאסלם ליהדותם

דמעות של אושר מחוץ לאולם בית הדין במפגש בין אחת הניצולות לבני משפחתה היהודים לאחר שבע שנות ניתוק

  • יח"צ
  • כ"א כסלו תשע"ז - 16:27 21/12/2016
גודל: א א א
חוזרים לחיק היהדות (יד לאחים)
חוזרים לחיק היהדות (יד לאחים)

לא פחות מ-9 נפשות שבו ליהדות בשבוע האחרון. מדובר בחמש נשים וארבע ילדים שחולצו על ידי יד לאחים מכפרים של בני מיעוטים ולאחר הכנה ממושכת על ידי צוות של עובדות סוציאליות מיד לאחים שהכין את האימהות למעמד, לצד צוות חונכים שהוצמד לילדים ולימד אותם קריאה, כתיבה ומסורת ישראל, הם שבו ליהדות בטקס מיוחד בבתי הדין הרבני בירושלים.

אחת מהם היא ציפורה (שם בדוי). ציפורה היא בת למשפחה מסורתית מרמת גן שהתאסלמה והייתה נשואה לבן מיעוטים במשך שש שנים, מתוכן התגוררה חמש שנים בכפר ערבי. במרוצת השנים נולדה לציפורה בת שנשלחה לגן ילדים אסלאמי.

לאחר תקופה ממושכת שהייתה כרוכה בסבל בל יתואר, חולצו ציפורה ובתה מהכפר ושוכנה על ידי יד לאחים בדירת מסתור. בשבוע שעבר, כשיצאה נרגשת מבית הדין עם סיום טקס השבתה ליהדות, פגשה ציפורה את בני משפחתה שהמתינו לה להפתעתה מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים ולראשונה זה שבע שנים הסכימו לפגוש אותה ולקבל אותה בחזרה.

"קשה לתאר את הבכי וההתרגשות של ציפורה ובני משפחתה באותו מפגש מרגש", מתארת העובדת הסוציאלית של יד לאחים שליוותה אותה מאז שפנתה לעזרה.

"בשנה האחרונה עברתי מהפך בחיי. בליווי יד לאחים למדתי להכיר מחדש את יהדותי להאמין בעצמי ולחזור לעמי ולמשפחתי", אומרת ציפורה ומוסיפה: "אני רוצה להודות ליד לאחים על כל התמיכה והעזרה לאורך כל הדרך, כמו גם על העובדה שהם דאגו לתווך ביני לבין משפחתי האהובה, על מנת שתקבל אותי מחדש. הילדה הקטנה שלי החלה ללמוד בגן יהודי והיא מאושרת מכל רגע".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד