בע"ה ט' אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ספר מסיונרי בחנות 'רשות הטבע והגנים'

הספר הנוצרי נמכר לילדים. דרישה ממשרד התיירות הובילה להסרתו מהמדפים

  • יח"צ
  • י"ד טבת תשע"ז - 15:05 12/01/2017
גודל: א א א
ספר ההטפה המסיונרי (יד לאחים)
ספר ההטפה המסיונרי (יד לאחים)

בחנות בקופת הכניסה של 'רשות הטבע והגנים' במערת הנטיפים הסמוכה לבית שמש המוכרת ממתקים, מזכרות מהמקום, מפות וספרים, מוצע למכירה גם ספר בעל תוכן מיסיונרי לילדים.

מדובר בספר "אוצר סיפורי המקרא שלי" שהודפס על ידי ההוצאה לאור המיסיונרית "החברה לכתבי הקודש" - שאנשיה מזוהים עם הכת המיסיונרית-נוצרית "היהודים המשיחיים" - ושמכיל סיפורים מהתנ"ך המעורבבים עם סיפורי נצרות רח"ל.

עוד עלה מהבדיקה כי ספר מיסיונרי זה היה הספר היחיד שהוצג במקום שלא היה לו תוכן תיירותי הקשור לאתרי הרשות. פעילי יד לאחים שנשלחו במקביל לאתרים נוספים של 'רשות הטבע והגנים', כמו קיסריה, מצפה רמון ועוד, הזדעזעו גם הם לגלות כי הספר המיסיונרי מוצג בריש גלי למכירה.

הנהלת יד לאחים מיהרה לשגר מכתב בהול להנהלת 'רשות הטבע והגנים', עם העתק לשר התיירות הממונה על הרשות. במכתב הנושא את הכותרת "פעילות להמרת דת בקרב ילדים באתרי רשות הטבע והגנים", חשפו ביד לאחים את המיסיונרים העומדים מאחורי ההוצאה לאור של הספר "אוצר סיפורי המקרא שלי", וציינו כי מעבר לסכנת שמד רוחני לילדים יהודים שהספר מביא עמו, מדובר גם לכאורה בעבירה על חוק העונשין המטיל עונש מאסר על שידול קטינים להמרת דת:"מחובתנו גם להדגיש בפניכם כי יש בכך חשש לעבירה על החוק, שכן בחוק העונשין קבוע עונש מאסר על פעולות לשידול להמרת דתו של קטין: סעיף 368 (ב): 'המשדל קטין, בפנייה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו – מאסר ששה חדשים'".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

לאחר כמה ימים הבינו ב'רשות הטבע והגנים' את הטעות שנעשתה והבהירו כי לא יחדשו יותר את מלאי הספרים המיסיונרים. מבדיקה שערכו אנשי השטח של יד לאחים עלה כי אף הספרים שהיו במלאי הורדו מידית מהמדפים, ולדברי המוכרים הם עשו זאת לאור הוראה מהמטה הראשי של 'רשות הטבע והגנים'.

ביד לאחים הודיעו כי ימשיכו לעקוב אחר יישום ההוראה וכי הם מצפים ממשרד התיירות לחדד את הנהלים בנושא.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד